- ons 24 nov 2010, 13:34
Alla nya D3:or och D5:or ska byta kylslang, därav längre leveranstider och återkallelser.
Moderator: Moderatorer
Peken skrev:Det är verkligen inte snyggt skött av Volvo. Jag fick en påringning en timme innan jag skulle hämta min nya XC60 R-design med D5:a, den inte fick släppas ut till kund enligt besked från fabriken i Gent. Volvo hade fått mail på morgonen den 26:e november, samma dag som jag skulle få leveransen. Anledningen var felaktiga spridare.Eftersom det står en mängd nya bilar även på fabriken i Gent och väntar, så finns det ett problem att få fram de nya delarna, man stoppar inget om man tycker att det är ok att leverera till kund.
Min säljare har inte fått något mer besked och vet inte när de nya spridarna levereras till Sverige.
Boromir2k skrev:Det är inte kylarslangarna. Det är bränsleledningen (var/vilken -ingen aning) som skruvats åt med för högt moment, risk att den brister. Därför detta.Äh har man rätt försäkring och bilen börjar brinna. Då får man ju ny bil igen. :lol: Då blir det totalt 2 nya bilar :mrgreen:
Punkt slut. Sluta gnäll -bättre sen bil än att den börjar brinna.
ZizzoZ skrev:Hahaha...bra tänkt!Boromir2k skrev:Det är inte kylarslangarna. Det är bränsleledningen (var/vilken -ingen aning) som skruvats åt med för högt moment, risk att den brister. Därför detta.Äh har man rätt försäkring och bilen börjar brinna. Då får man ju ny bil igen. :lol: Då blir det totalt 2 nya bilar :mrgreen:
Punkt slut. Sluta gnäll -bättre sen bil än att den börjar brinna.