Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lazy
Alla nya D3:or och D5:or ska byta kylslang, därav längre leveranstider och återkallelser.
av Lazy
Någon som hört/vet hur långt volvo kommit med problemet som ska åtgärdas på nya dieslarna? ??:-/
av Toffelhjälten
Spridarrören är dom som ska bytas ut, det står 59st i Luleå och väntar på den åtgärden iallfall varav ca 10 har kommit med bärgare. gäller endas MY11
av Västerås
Fortfarande ingen som fått sin bil åtgärdad?? Väntar fortfarande på min bil. Tycker det är svagt av Volvo att inte informera om problemet - åtminstone till de som väntar på nya bilar.
av Peken
Det är verkligen inte snyggt skött av Volvo. Jag fick en påringning en timme innan jag skulle hämta min nya XC60 R-design med D5:a, den inte fick släppas ut till kund enligt besked från fabriken i Gent. Volvo hade fått mail på morgonen den 26:e november, samma dag som jag skulle få leveransen. Anledningen var felaktiga spridare.
Min säljare har inte fått något mer besked och vet inte när de nya spridarna levereras till Sverige.
av ZizzoZ
Jag har lite tid över och sitter på jobbet så gick in på denna tråden, jag har en V70 D3a som jag hämtade ut den 11 November. Jag har fått tid den 13e December för att byta bränsleledning. Inget annat. Dock har inget sagt något om att det är panik eller farligt att köra. Så jag kör normalt...
av Steff 99
Peken skrev:Det är verkligen inte snyggt skött av Volvo. Jag fick en påringning en timme innan jag skulle hämta min nya XC60 R-design med D5:a, den inte fick släppas ut till kund enligt besked från fabriken i Gent. Volvo hade fått mail på morgonen den 26:e november, samma dag som jag skulle få leveransen. Anledningen var felaktiga spridare.
Min säljare har inte fått något mer besked och vet inte när de nya spridarna levereras till Sverige.
Eftersom det står en mängd nya bilar även på fabriken i Gent och väntar, så finns det ett problem att få fram de nya delarna, man stoppar inget om man tycker att det är ok att leverera till kund.
Du fick besked samma dag som meddelandet gick ut till återförsäljarna, snabbare än så kan man väl inte få besked.
När din säljare vet får du säkert besked att bilen är klar att hämtas.
Användarvisningsbild
av Boromir2k
Det är inte kylarslangarna. Det är bränsleledningen (var/vilken -ingen aning) som skruvats åt med för högt moment, risk att den brister. Därför detta.
Punkt slut. Sluta gnäll -bättre sen bil än att den börjar brinna.
av ZizzoZ
Boromir2k skrev:Det är inte kylarslangarna. Det är bränsleledningen (var/vilken -ingen aning) som skruvats åt med för högt moment, risk att den brister. Därför detta.
Äh har man rätt försäkring och bilen börjar brinna. Då får man ju ny bil igen. :lol: Då blir det totalt 2 nya bilar :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Boromir2k
ZizzoZ skrev:
Boromir2k skrev:Det är inte kylarslangarna. Det är bränsleledningen (var/vilken -ingen aning) som skruvats åt med för högt moment, risk att den brister. Därför detta.
Äh har man rätt försäkring och bilen börjar brinna. Då får man ju ny bil igen. :lol: Då blir det totalt 2 nya bilar :mrgreen:
Hahaha...bra tänkt! :P

Bytt kamrem (Continental) på pärlan, […]

Fått de symptomen flera gånger är[…]

Huven indikerar öppen

Tack för tips!

Och denna har man sänkt med 10k för att […]