Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erst
poseidon skrev:Eller läskigt? Tänk om man vill smyga iväg... måste vara svårt att reglera mjukvarumässigt. Lätt å skicka kraven till Volvo vid parkeringsskador....
Jag vet inte hur du gör, men jag reglerar i varje fall hastigheten med kopplingen under krypkörning och precis i startögonblicket. :)
av Cyrus
Har också fått min .. fick den den 1/9 .. och jisses jag kan bara hålla med om att den går som en dröm.

Min är en D5 Summum men manuell låda.

har bara två bilder från leveransen .. en med skynke och en medans jag fick lite instruktioner :)

http://dct.the-reincarnation.org/CIMG0006.jpg
http://dct.the-reincarnation.org/s60_2.jpg

Vad har ni som har D3 för förbrukning? Jag har inte sparat på gasandet och ligger på ca 0,64 L/milen ..

//Cyrus
Användarvisningsbild
av ziaal243
grattis till er . snyggt med svart föresten.
Kan man eftermontera skidplate? tycker det ser snyggt ut med de
av Robertson
Grattis! Nu är ni två här på forumet med S60 så vitt jag vet. På tal om eftermontering, går det att eftermontera den bensindrivna värmaren (benämnd Parkeringsvärmare i Bygg Din Volvo)?
Robertson skrev:På tal om eftermontering, går det att eftermontera den bensindrivna värmaren (benämnd Parkeringsvärmare i Bygg Din Volvo)?

Det går, men blir väldigt dyrt. Välj till det i optionslistan istället.
Robertson skrev:Hur stor skillnad pratar vi om? Det blir ett tillägg på 13'000 enligt Bygg Din Volvo.

Kolla upp för säkerhets skull. På XC90 V8 gick det inte att beställa från fabrik, då blev notan på ca 22000kr i efterhand istället.

Såg att den bränsledrivna värmaren till S80/V70 etanol kostar från 25500kr i efterhand.
Kollade precis i tillbehörskatalogen för S60/V60. Hittade bara elektrisk motorvärmare och tiduret till den dieseldrivna värmaren som tillbehör. Så det är möjligt att man inte kan eftermontera bränsledriven värmare längre.

Kod: ECM-720A Definition: Startspärrkommunika[…]

Är det någon som har monterat nyare bak[…]

Okej så Polestar engineered är inte s[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]