Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Lövet skrev: sön 17 nov 2024, 14:26 Skulle inte förvåna mig om de tar lika mycket för 1 bricka på Volvo ;) https://www.biltema.se/bil---mc/verksta ... 2000037212
Inte riktigt men 33.96 kr efter volvokortsrabatt känns iallafall som ockerpris :-D
viewtopic.php?f=19&t=174670#p1542267

Biltemas oljor nämndes i något tidigare inlägg som om de skulle vara ett sämre alternativ. Jag har åkt på deras helsyntet i över 45 000 mil (med 2000 mils bytesintervall) och motorn är jättefräsch. Perfekt komp och emissionsvärden, går betydligt snålare än när den var ny :party: Kommer att fortsätta. Biltemas oljor lär komma från Brittiska Carlube / Tetrosyl .
av Johannes1975
Fick hjälp och gjort klart oljebyte på den lokala bilverkstad. Allt gick topp. Men har en funderare kring själva oljan. Motorn rymmer 4.1 liter (rättare exakt 4,078 liter) men min inköpta dunk var på 4 liter. Är det ok med knappt 1 deciliter mindre olja i motorn? Ingen oljelampa lyser. Kommer jag att behöva fylla på med mer olja senare, innan nästa service om ett år igen?
Nån här inne med samma erfarenhet?
Stort tack för all input :)
av Lövet
Johannes1975 skrev:Fick hjälp och gjort klart oljebyte på den lokala bilverkstad. Allt gick topp. Men har en funderare kring själva oljan. Motorn rymmer 4.1 liter (rättare exakt 4,078 liter) men min inköpta dunk var på 4 liter. Är det ok med knappt 1 deciliter mindre olja i motorn? Ingen oljelampa lyser. Kommer jag att behöva fylla på med mer olja senare, innan nästa service om ett år igen?
Nån här inne med samma erfarenhet?
Stort tack för all input :)
Ja för all olja rinner inte ut
240 startar inte

Sitter inget bränslefilter på förg[…]

Kanske funkar? https://www.youtube.com/wa[…]

Brainys V60

Efter omlackering , kanske man bör fundera p&[…]

Jag har endast problem med backväxel när[…]