av Anywhere3844 - tor 12 sep 2024, 18:31
- tor 12 sep 2024, 18:31
Vad jag kan se så är det en annan modell till v60 CC. Troligtvis större eftersom den är lite högre kanske. Hade du länken till den tidigare tråden eller något sökord så man kan leta efter den hade jag varit supertacksam!
ShogunX skrev: ↑tor 12 sep 2024, 14:55 Medan vanliga S/V60 inte har skärmbreddare har de mindre stänkskydd som skyddar bättre och relativt väl. Tittar jag på samma område på min S60 (ej Cross Country) ses tydligt att stensprut av olika slag har lämnat sina spår - men tack vare stänkskyddet är den ytan begränsad till ett litet område som knappt är synbart en bit nedanför framdörren. Ytan har stenskottsfilm som får bytas ut då och då. Även om jag har hjul som sträcker sig något längre ut från hjulhuset jämfört med original är stensprutets mönster i princip likadant.
Det finns en likadan tråd här på forumet som skapades ganska nyligen och jag vill minnas att det då gällde en V60 Cross Country med rost på exakt samma ställe. Om stänkskydden från vanliga S/V60 passar på Cross Country-versioner vet jag inte, men att ta reda på det kan ju vara en idé. Den ytan gör man bäst i att skydda.
I en annan tråd (viewtopic.php?t=130818) tipsas om fler typ av stänkskydd som skyddar mer än de jag har. De skydden jag har är original och av samma typ som de på första bilden i den länkade tråden.
Vad jag kan se så är det en annan modell till v60 CC. Troligtvis större eftersom den är lite högre kanske. Hade du länken till den tidigare tråden eller något sökord så man kan leta efter den hade jag varit supertacksam!