Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

@Dextre, Se till att du har bilens VDN (varudeklaration) med innan nu skriver något. Kan underlätta om något strular sedan och många smusslar undan den och har även varit med om att en inte vill ge ut den. Hade nog hellre köpt av KVD än av en annan liten handlare om jag hade valt
Lyssna efter balansaxlarna om du funderar på den manuella classicen.

Bifogar länk till "Magnus B"s Classic, också T3 Classic manuell, han fick bytt axelpaket ett par tre ggr utan att bilen blev tyst.
viewtopic.php?p=1295929#p1295929
Dextre skrev: tis 18 jun 2024, 22:48 Det känns lite synd det här med att VOC slutar fungera på bilen snart om man köper en med. Då hamnar man i samma liga som alla andra bilar utan efteråt.
2G-nätet har förlängts till 2027. Jag som inte ens har VOC kan inte relatera hur det är att vara utan :oops:
Dextre skrev: tis 18 jun 2024, 22:48 Det känns lite synd det här med att VOC slutar fungera på bilen snart om man köper en med. Då hamnar man i samma liga som alla andra bilar utan efteråt.
Nu blir jag lite osäker, men har bilen du länkat till ens VoC? Min egen V60 har VoC, så jag kan starta bensinvärmaren från Volvo Cars-appen (som tidigare hette Volvo on Call) och jag kan skicka resmål från appen till bilens GPS. Bilen du har tittat på har ju inte värmare eller GPS.
RonnieLkpg skrev:
Nu blir jag lite osäker, men har bilen du länkat till ens VoC? Min egen V60 har VoC, så jag kan starta bensinvärmaren från Volvo Cars-appen (som tidigare hette Volvo on Call) och jag kan skicka resmål från appen till bilens GPS. Bilen du har tittat på har ju inte värmare eller GPS.
Stämmer alldeles utmärkt. Just den har ingen VOC. Det gäller rent allmänt. Jag har tittat på flera bilar.
Hur ser den ut från kvd? Har du möjlighet att länka den? Tänker att en V60 classic som inte har mycket i utrustning.. eller är du jätteakut av bil nu? Tänker om du kanske ska leta lite längre och hitta ett exemplar som har mer utrustning.
Annars är väl balansaxlarna en egenskap.. min viner och har pratat med Volvo men de tycker inte det är något att oroa sig över utan att det är en egenskap. Har kört 10 000 mil med min och den drar ingen olja alls.

Hej! Ett problem som jag egentligen fick för[…]

En massa felmeddelanden!

Jag sprayade igår kontaktspray i kontaktstyc[…]

Turbo problem V70

lämnade i till verkstaden han fick fram fel[…]

Får inte loss länkarm 740

Kapa bulten på var sida bussningen