Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Behövs inget konto, segt är det men bra mycket bättre ljud än fm när det väl fungerar. Men som sagt nu har rixfm, starfm och flera kanaler inte funkat på flera månader men typ megapol Göteborg funkar så känns som det är nått hos TuneIn , fick svar en gång från dom sen skulle dom undersöka men inte hört nått mer ….

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vilken soppa detta.

Har haft kontakt med tune in ett par veckor som felsökt och korrigerat vissa saker.
Men kanalerna fungerar ändå inte. Har testat främst med Bandit Rock och Bandit Rock Classic.

Sen har tune in vart i kontakt med Volvo, som säger att uppdatering är på väg. Men för 2019 modellerna och framåt, alltså nya flottan. Enligt tune in är det uppdaterade radio-url:er som inte kommer in som dom ska i våra gamla sensussystem.

Jag tar också kontakt med Volvo och bifogar konversation med tune in.

Svaret jag får är en guide om hur man kopplar upp och delar internetanslutning i bilen. Helt makalöst.

Volvo skiter i sensus 2014 systemen och fler och fler kanaler kommer försvinna så tune in är väl snart ett minne blott.
Fått svar från Volvo:

Tack för återkopplingen.

Jag ber ursäkt för att du fått vänta länge på svar från oss.

Jag har eskalerat vidare saken till vår mjukvaruavdelning som har tagit en närmre titt på ditt ärende.

Det finns en mjukvaruuppdatering till bilens kontrollmodul som de tror skall åtgärda problemet som du upplever med Tune-in-appen.

Uppdateringen behöver utföras genom en auktoriserad Volvoverkstad och du tar kontakt med din lokala Volvohandlare för att boka in en tid för detta.

Om problemet inte kan lösas genom uppdateringen fortsätter verkstaden den interna dialogen med vår It-avdelning för att hitta en lösning.

Om du behöver ytterligare support från oss får du gärna hör av dig till oss.

Jag önskar dig en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar
Alma
Customer Care | Sverige
Samma för mig än men megapol Göteborg funkar utan problem och morsans v40 från 2019 funkar alla på utan problem , hoppas dom kan lösa det nån gång är bra mycket bättre ljud med TuneIn. Jag gör själv service på min så den har inte fått nån uppdatering på nått år …

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Den uppdateringen är mig veterligen ingen som ingår i den vanliga servicen, utan är något man får lägga till själv om man visste att den fanns...
fjohan82 skrev: lör 23 sep 2023, 17:38 Den uppdateringen är mig veterligen ingen som ingår i den vanliga servicen, utan är något man får lägga till själv om man visste att den fanns...
Finns det något artikelnummer/referensnummer man kan ange till serviceteknikern?
Det där med vilka kanaler som funkar och inte har varit individuelt i alla tider Tunein levt sitt eget liv. Hos mig fungerar bla StarFM och RixFM utan problem. och jag kör gamla sensus i XC60 2016
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]