Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad de har för garanti är väl sak samma, de lär få lösa det hur som om du inte kört sönder den själv. Även ac på en så pass ny bil lär gå under ”ursprungligt fel” fel som upptäckts inom 6mån anses ha funnits där vid köp. Se konsumentköplagen. Bilhandlarnas garantier är inte helt sällan lika bra eller sämre än denna regel/lag
Micce1980 skrev:Vad de har för garanti är väl sak samma, de lär få lösa det hur som om du inte kört sönder den själv. Även ac på en så pass ny bil lär gå under ”ursprungligt fel” fel som upptäckts inom 6mån anses ha funnits där vid köp. Se konsumentköplagen. Bilhandlarnas garantier är inte helt sällan lika bra eller sämre än denna regel/lag
Då får han ju ta fram papper som är från datumet då jag köpte och markera just att den var okey eller?

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Det är ju bara att kolla i varudeklarationen som ska ha upprättats på bilen och påpeka att den nu inte funkar. Du ska alltid ta kontakt med säljaren i första hand och påpeka problemet, dom är de som bestämmer hur det ska lösas.
Jag ringde bilia outlet och dom sa boka en tid hos bilia därefter skickar bilia fakturan till svensk bil garanti då sa jag om inte svensk bil garanti tar fakturan vad gör ni då. Då sa han att vi kollar på saken då. Han tog fram mätningarna och sa att enligt mätningarna blåser den 4 grader vilket är extremt kallt sa killen bilia Outlet jag sa då att om du mäter dessa värden mitt under kalla vintern klart du får kalla värden men den blåser ju fan inte kallt sa jag då gick han med på att bilia skulle göra en felsökning

@Catan90, Gott. Kan ju vara så enkelt som en trasig givare till och med, men allt är ju upp till de att reda ut :)
Catan90 skrev:Jag ringde bilia outlet och dom sa boka en tid hos bilia därefter skickar bilia fakturan till svensk bil garanti då sa jag om inte svensk bil garanti tar fakturan vad gör ni då. Då sa han att vi kollar på saken då. Han tog fram mätningarna och sa att enligt mätningarna blåser den 4 grader vilket är extremt kallt sa killen bilia Outlet jag sa då att om du mäter dessa värden mitt under kalla vintern klart du får kalla värden men den blåser ju fan inte kallt sa jag då gick han med på att bilia skulle göra en felsökning

Du måste ju ha godkännande av Svensk Bilgaranti för felsökning/repararion innan någonting ens görs. Tyvärr så lär du väl inte ens få kontakt med dom och då får du betala Bilia själv.
dannesk skrev: tis 20 apr 2021, 22:02
Catan90 skrev:Jag ringde bilia outlet och dom sa boka en tid hos bilia därefter skickar bilia fakturan till svensk bil garanti då sa jag om inte svensk bil garanti tar fakturan vad gör ni då. Då sa han att vi kollar på saken då. Han tog fram mätningarna och sa att enligt mätningarna blåser den 4 grader vilket är extremt kallt sa killen bilia Outlet jag sa då att om du mäter dessa värden mitt under kalla vintern klart du får kalla värden men den blåser ju fan inte kallt sa jag då gick han med på att bilia skulle göra en felsökning

Du måste ju ha godkännande av Svensk Bilgaranti för felsökning/repararion innan någonting ens görs. Tyvärr så lär du väl inte ens få kontakt med dom och då får du betala Bilia själv.
Sant i så fall. Fast om de inte kan bevisa att TS kört sönder ac kan de väl fakturera sig själva eller vem de avtalat med men TS ska så klart inte betala något?
Tidigare har jag fått byta ut något annat som bilia outlet inte stod för minns inte vad det heter med typ gummi grejer som sitter näst intill stöddempare som brukar låta vid farthinder då sa bilia till mig bilia Outlet nekade betala kostnaden men vi löser det med svensk bil garanti och så bytte dom allt och jag fick inte betala något fakturan skickades till svensk bil garanti. Som ovan sa om inte dom kan bevisa att jag gjort de så är det väl upp till dom att bevisa. Jo bilia outlet sa något med att det räcker med en liten sten på kompressor så kan den inte fungera och det kan väl ha hänt efter mätningarna vid transport etc så kör in den till bilia så hörs vi av sa dom

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]