Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dannesk
Rådlös skrev:Dannesk: Du har en poäng här. Du skriver att om man har en bränslevärmare då behöver man kompletteringsladda. Det gör man ju då med en lös, flyttbar laddare, typ Ctech. (eller annat)
För om man har bränslevärmare så är det inte så vanligt att man elintag till en Calix eller DEFA-anläggning. Dom har ju annars färdiga "Pluginladdare" i sina system. Dom sitter fast monterade och får nätspänning genom elintaget i "grillen".
Jag har faktiskt haft både bränslevärmare och elmotorvärmare i en Volvo 245 -92, men det är en speciell historia.
Jag stödladdar min varje vecka iom att dieselvärmaren går ofta denna årstid så därför monterade jag CTEK-snabbkontakten som jag visade ovan, haft de på mina tre senaste bilar (de tidigare hade motorvärmare) och har valt att inte fastansluta laddare.
av Kena
dannesk skrev: fre 06 nov 2020, 09:27 Jag har monterat snabbkontakt för CTEK enl. nedan bilder på mina bilar.

IMG_6675.jpg
jordpunkt.jpg
Ja där kan man gå ut med kablaget från lådan. Kollade bara lite snabbt utan att plocka loss locken.
Jo jag har ju dieselvärmare men kör ibland många korta sträckor så måste kompleteteringsladda. Fick montera elvärmare nu också då jag har fått kallgarage och där är det tidsstyrning på mv uttaget så går inte att ladda med calix laddare. Finns dock uttag för batteriladdare så får bli ctek också. Tack för fotat tips!
Nya Volvo XC70 PHEV

Vad tror ni det blir för prisskillnad om man […]

Service Subaru XV

Jaha, har nu varit och hämtat Subarun på[…]

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]