Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Fick ett tips via en annan sida.
evapuratorventilen e tydligen en slit sak. Och stor sannolikhet den som e felet?

Vet någon vart den sitter?
av Jonas_latt
Är det du bifogo evapuratorventilen?
Jag har bytt ac till en begagnad och ändå samma syntom. Så den du bifoga borde inte va felet. Då den sitter på ac och är då bytt.
av devildenied
Jag håller inte normalt på med bilkyla så vet inte vart givare och så sitter rätt upp och ner.
Låg tryckspressostat sitter någonstans på det stora röret (sugen) frånkupen och högtryckaren på det andra röret någonstans.
Igensatt torkfilter borde göra så att kompressorn stannar på lågtryck.
Fel på förångare(evaporator)?? Det är förmodligen ett lamellbatteri liknande kylet du har i fram.

Du skriver att kompressorn är igång men det blir inte kallt på sugröret...mkt konstigt antingen tomt och lp byglad eller nått.
Eller så har din kompressor ventilfel.

Som jag skrev tidigare så måste du åka till nån som kopplar på sig med manometer
av devildenied
Läste på lite om moderna bilkompressorer.
Och det är mkt troligt att det är den delen som peter länkar till.

Moderna bilars ac verkar gå jämnt och då sköter denna delen kap.regleringen.
Felar den så kan det bli samma fenomen som du har
av Jonas_latt
Jo verkar som det kan bero på den. Men om jag förstår det rätt så sitter denna jäkel innuti värmepaketet bakom instrumentbrädan. Någon som vet om denna del går få bort utan att ta ner hela instrumentet. Eller går det få bort om man tar ner handsfacket mm.?

Enligt vida kallas den expansion ventil. Kan det stämma?
av devildenied
Verkar märkligt, hur förångare och expv. sitter i en sådan bil har jag noll koll på.
Har bara bytt sånt paket på en 850 för en herrans massa år sedan....och det var inte kul
av Riohlsson
Min ac på xc 60 d4 -15 kyler inte. Verkar inte heller som om kompressorn går. Fläkten startar inte. Vilken säkring ska jag börja med att kolla? Vad annars kan vara fel?

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]

Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]