Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kvillebäck
Inte så troligt med bränslefiltret med den felsökningen du gjort på 3 + 4 spridaren. Har det kommit skit i spridaren så kan den ha blivit tät. Firmor som sysslar med spridare kan testa spridarna.
Går även göra själv om man orkar.
Trycksätt med vattenslang. Öppna med ström. Kontrollera dimman som spridaren släpper.

Jag har inte gjort detta själv, men det skall gå om man vill. Tar du ur dom så märk vilken som satt var ifall de är individuellt programmerade. Jag vet inget om hur det är med dessa.

Som jag ser dina felkoder så ser jag ingen felkod på fyran. Tror inte på programmering som första åtgärd.
av kvillebäck
Spridare är inga billiga delar. Be någon firma kontrollera spridarna först.

Du får ingen skillnad när du lossar kontakten på spridare 3 + 4 men fyran har ingen felkod. Tänker du byta alla spridarna? Någon del i felsökningen behöver göras om tror jag.
av Lorres87
Det kan stämma. Men jag har vel fastnat en del just nu. Ser bara att det kommer bli rätt dyrt i slut ändan Hur som helst. Suck
av kvillebäck
1. Tag ur spridarna och lämna till en dieselfirma och få dessa kontrollerade och rengjorda. Obs! märk vilken som sitter var. Renoverade spridare kostar ca 2500 och uppåt styck.
Låscylinder

Nycklarna som jag har går till tändning[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]