- mån 30 dec 2019, 11:26
Svajig? Vad jämför du med, har du provkört någon annan liknande V60 för att utesluta att det inte är en "produktegenskap"?
Moderator: Moderatorer
frippe64 skrev:Ja, då är det nog inget med däcken. Kanske behov av en hjulinställning?Gjorde hjulinställning för några veckor sedan och märktes ingen skillnad tyvärr
Jag upplever inte min som ostadig i allmänhet, men väldigt spårkänslig jämfört med min tidigare bil.
kebabpizza skrev:Svajig? Vad jämför du med, har du provkört någon annan liknande V60 för att utesluta att det inte är en "produktegenskap"?Ja mina föräldrar har varsin v60 och jag har kört båda och dom går inte svajigt. Enda skillnaden på min är att min är r-design.
vjohnj skrev:Tänkte först hjulinställning, men det är gjort.Jag har tyvärr ingen möjlighet att lyfta upp bilen och kolla själv. Men bilen är ju i besiktningsperiod nu så bokade tid idag så får vi se om dom hittar något!
Fjädrar, kollat stag under bil? Om du inte har möjlighet att lyfta bil så kanske göra en begagnat köp besiktning.
För bilprovning kan skaka bilen bättre än en vanlig verkstad.
TommyP86 skrev:Har du kollat skick på bakre länkarmens bussning, den som sitter ungefär under baksätets ytterplatser? Annars är mitt tips att prova med sommardäcken, nordman 7 är sjukt svajiga om du frågar mej. En gång i tiden köpte jag såna, men fick ta av dom för det var som att åka med punktering.Jag har inte kollat någonting än. Ska besikta bilen idag så får vi se om dom hittar något. Ska be dom kolla extra noggrannt. Borde inte vara däcken som är problemet för det var samma problem med dom gamla däcken (Nokian hakkapelitta). Bifogar bild på protokollet.
Kan du lägga upp en bild på hjulinställningsprotokollet?