Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

frippe64 skrev:Ja, då är det nog inget med däcken. Kanske behov av en hjulinställning?

Jag upplever inte min som ostadig i allmänhet, men väldigt spårkänslig jämfört med min tidigare bil.
Gjorde hjulinställning för några veckor sedan och märktes ingen skillnad tyvärr
kebabpizza skrev:Svajig? Vad jämför du med, har du provkört någon annan liknande V60 för att utesluta att det inte är en "produktegenskap"?
Ja mina föräldrar har varsin v60 och jag har kört båda och dom går inte svajigt. Enda skillnaden på min är att min är r-design.
Tänkte först hjulinställning, men det är gjort.
Fjädrar, kollat stag under bil? Om du inte har möjlighet att lyfta bil så kanske göra en begagnat köp besiktning.
För bilprovning kan skaka bilen bättre än en vanlig verkstad.
vjohnj skrev:Tänkte först hjulinställning, men det är gjort.
Fjädrar, kollat stag under bil? Om du inte har möjlighet att lyfta bil så kanske göra en begagnat köp besiktning.
För bilprovning kan skaka bilen bättre än en vanlig verkstad.
Jag har tyvärr ingen möjlighet att lyfta upp bilen och kolla själv. Men bilen är ju i besiktningsperiod nu så bokade tid idag så får vi se om dom hittar något!
Har du kollat skick på bakre länkarmens bussning, den som sitter ungefär under baksätets ytterplatser? Annars är mitt tips att prova med sommardäcken, nordman 7 är sjukt svajiga om du frågar mej. En gång i tiden köpte jag såna, men fick ta av dom för det var som att åka med punktering.
Kan du lägga upp en bild på hjulinställningsprotokollet?
TommyP86 skrev:Har du kollat skick på bakre länkarmens bussning, den som sitter ungefär under baksätets ytterplatser? Annars är mitt tips att prova med sommardäcken, nordman 7 är sjukt svajiga om du frågar mej. En gång i tiden köpte jag såna, men fick ta av dom för det var som att åka med punktering.
Kan du lägga upp en bild på hjulinställningsprotokollet?
Jag har inte kollat någonting än. Ska besikta bilen idag så får vi se om dom hittar något. Ska be dom kolla extra noggrannt. Borde inte vara däcken som är problemet för det var samma problem med dom gamla däcken (Nokian hakkapelitta). Bifogar bild på protokollet.
887B98D6-95B4-469D-97F8-3F534574086B.jpeg
887B98D6-95B4-469D-97F8-3F534574086B.jpeg (571.38 KiB) Visad 884 gånger
Åkte till Bilia efter besiktningen och lät dom hissa upp bilen och kolla om dom kunde hitta nått fel. Dom hittade ett ganska stort glapp på inre styrled på höger sida. Så där har vi nog problemet! Konstigt att besiktningsmannen inte såg det? Ändå så sa jag åt honom att kolla ordentligt för att bilen känns svajig på vägen.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]