Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nej, inte svårt alls. Gör man på en minut. Bara stoppa in en bordskniv under enda kanten och trycka larmdioden uppåt och dra ur kontakten (sitter med ett clip) och sätta i den andra sensor (tappa inte sladden, ser ut att kuna bli besvärligt om sladden åker ner i hålet).
Belysningen har bara 2 steg som den växlar mellan, antingen full styrka eller den som man ställt in på tumhjulet som sagt. Jag kör alltid på max på tumhjulet ser ingen anledning till annat.
dannesk skrev:Belysningen har bara 2 steg som den växlar mellan, antingen full styrka eller den som man ställt in på tumhjulet som sagt. Jag kör alltid på max på tumhjulet ser ingen anledning till annat.
Blir du inte störd av det starka ljuset vid mörkerkörning? Jag har min nerställd nästan på minimum, tycker det är störande i mörkret annars.
Henkan skrev:
dannesk skrev:Belysningen har bara 2 steg som den växlar mellan, antingen full styrka eller den som man ställt in på tumhjulet som sagt. Jag kör alltid på max på tumhjulet ser ingen anledning till annat.
Blir du inte störd av det starka ljuset vid mörkerkörning? Jag har min nerställd nästan på minimum, tycker det är störande i mörkret annars.
Samma här, får krupp av att köra V60 på natten när man har kört Saab med Night Panel hela dagen annars Bild

___

Skönt att det läste sig, vad kostade sensorn?
night-panel.jpg
night-panel.jpg (21.85 KiB) Visad 385 gånger
Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

intruder1400 skrev:Fråga ? Går det inte få nattpanel på personbilarna ??? De går på lastbilarna ! Man trycker på rullknappen !
Har inte bilen här så jag kan prova
Man kan ha skärmen ovanför stereon så den slocknar efter några sekunder när man gjort något som den används till, annars går det enbart att dimmra ner annan belysning ja.

Dock tror jag vi är för få att bry oss, vi här är intresserade men gemene man har ju to.m. svårt att använda den yttrebelysningen....
svergie2 skrev:Skönt att det läste sig, vad kostade sensorn?
Jag köpte en begagnad för 75:-, mest för att testa om det var den det var fel på. Ny tror jag den kostar några hundra, artnr 31288760. Den är ganska lätt att få tag på, då det finns de som stylar om sina till blå larmblink (fast jag har förstått att dessa blå enheter inte är nya utan gamla där man bara bytt blink-dioden).
Henkan skrev:
Nej faktiskt inte alls. Jag har faktiskt syn-brytningsfel så jag tycker mötande belysning kan vara besvärlig ibland då det "strålar" i framrutan men inte instrumentbelysningen men då kör jag aldrig annat än performance-temat i displayen, kanske är mer störande med andra teman som är plottrigare.
Bilagor
0000c8af_80_0c_17_ba.jpg
0000c8af_80_0c_17_ba.jpg (30.21 KiB) Visad 314 gånger
svergie2 skrev:Samma här, får krupp av att köra V60 på natten när man har kört Saab med Night Panel hela dagen annars
Det finns kontrast-läget isf färg-läge om man går på inställningar med vänstra spaken som gör att en del släcks ner, men riktigt så mörkt som i SAABen blir det ju inte.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]