Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av silentrack
Jag ska kolla runt mer, vill ju ha så mycket utrustning som möjlig känner jag nu, men vilka prisklasser ska man kolla.
kollar med på V60 som du säger eftersom det finns så mycket mer där plus att priserna har varit bättre.
Mvh Johan
av klirre
silentrack skrev: lör 13 apr 2019, 11:03 Jag ska kolla runt mer, vill ju ha så mycket utrustning som möjlig känner jag nu, men vilka prisklasser ska man kolla.
kollar med på V60 som du säger eftersom det finns så mycket mer där plus att priserna har varit bättre.
Mvh Johan
Jag vet, för min del slutade det med att jag gav 50' mer än jag tänkt och fick en grå v60 d3 med summum, drag, intellisafe, backkamera, klimatpaket voc och lastpaket m. tonade rutor som gått 4000mil mindre än det jag siktade på från början.

Jag ville egentligen ha en röd s60 t3 r-design men det dök aldrig upp nån med adaptiv farthållare.
av silentrack
Tycker inte det är så många S/v60 som har adaptiv farthållare , som jag har sett
Utrustningen är ganska snål tycker jag även på summum
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Det var väl ganska dyra paket att lägga till.
Driver support kostade 10000 till classic och var säkert dyrare i början.
av klirre
silentrack skrev: mån 15 apr 2019, 11:16 Tycker inte det är så många S/v60 som har adaptiv farthållare , som jag har sett
Som Magnus-B sa, det är ett dyrt paket som folk antagligen valde att inte lägga pengar på. Det innehåller mycket modern teknik som de flesta klarar sig utan, jag tyckte det var värt att ge lite extra för att få det och jag räknar med att den blir mer lättsåld i framtiden ifall jag får för mig att byta.

Har du inte bråttom att hitta rätt bil så håll ut, surt att förhasta sig och köpa fel bil. Provkör lite diverse även såna du inte egentligen är sugen på att köpa för att se vad som passar.
Själv hade jag en deadline när jag skulle flytta och börja på nytt jobb så jag inte kunde klara mig på att låna bil av föräldrarna längre, tycker att jag lyckades någorlunda ändå.
av UnleashFusion
klirre skrev: mån 15 apr 2019, 19:08
silentrack skrev: mån 15 apr 2019, 11:16 Tycker inte det är så många S/v60 som har adaptiv farthållare , som jag har sett
Som Magnus-B sa, det är ett dyrt paket som folk antagligen valde att inte lägga pengar på. Det innehåller mycket modern teknik som de flesta klarar sig utan, jag tyckte det var värt att ge lite extra för att få det och jag räknar med att den blir mer lättsåld i framtiden ifall jag får för mig att byta.

Har du inte bråttom att hitta rätt bil så håll ut, surt att förhasta sig och köpa fel bil. Provkör lite diverse även såna du inte egentligen är sugen på att köpa för att se vad som passar.
Själv hade jag en deadline när jag skulle flytta och börja på nytt jobb så jag inte kunde klara mig på att låna bil av föräldrarna längre, tycker att jag lyckades någorlunda ändå.
Driver support var väldigt dyrt från 2014/2015, många klarade sig bra med den vanliga farthållaren om man inte ville ha den nyaste tekniken med automaten. Redan då kostade paketet 20000kr. Sen kom år 2016, där driver support ändrade namn till Intellisafe/Pro från cirka 15000kr etc.
av silentrack
Ah glömde säga det att jag har ingen jätte stress att köpa bil,det enda jag verkar kolla efter är låga mil och bra år typ från -16 och elstol :-)
av UnleashFusion
silentrack skrev: tis 16 apr 2019, 14:07 Men det är inget som man kan fixa i efterhand eller är det ännu dyrare då, annars får det bli en summum.

Ah glömde säga det att jag har ingen jätte stress att köpa bil,det enda jag verkar kolla efter är låga mil och bra år typ från -16 och elstol :-)
Eftersom du inte har bråttom skulle jag väntat, leta vidare. Summum var i den tiden lite dyrare för mindre lullul än idag, det håller jag med om. Då man krävde att lägga till olika paket för att bilen skulle få mera lullul dock dyrt tex. driver support och med flera. många klarade sig bra med den vanliga konstantfarthållaren(t.ex. den vanliga går att eftermontera för runt 6300kr hos bilia..) men jag är osäker på just adaptiva farthållaren(har inte den själv på min V70 och har heller inte frågat verkstad om det går). Summum får du iaf el-stolen som man inte fick ur momentum-utrustning om man inte lade till det som tillval för några tusenkr. viss fälgar och krom&bling utvändigt(väldigt snålt utöver det.)

Här har du en prislista/vad som fanns från år2016 utrustningsvis och tillval: https://www.volvocars.com/se/bilar/~/me ... 1e3a7.ashx kommer ladda ner en pdf-fil
av silentrack
Tackar ..
Men är det någon som förklara för mig varför S600 cc finns både om 6 växlad automat och 8 växlad det enda jag kommer på som gör skillnaden är att dom som jag har sett 6 växlade automat har varit awd🤔

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]