Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KisaBe
Fungerar en Bluetooth adapter, som du dannesk, nämner, på så vis att vid inkommande eller utgående samtal så stänger radiosändningen ner och återkommer när samtalet avslutas? Det är så jag vill att det ska fungera för att bli verkligt handsfree.
av KisaBe
Jag har nu köpt en Bluetooth Receiver AUX som jag kopplat in på AUX-ingången och till USB ingång för laddning och den klarar två telefonanslutningar genom Bluetooth. Den har inte full funktion som jag ville ha, men det är nog det närmaste jag kan komma. De bryter inte automatiskt ner radiosändningen när man ska använd telefonen men vid inkommande samtal så blinkar en LED på den så att man ser att telefonen ringer och när jag då trycker på MODE-knappen på panelen i bilen så att AUX visas på displayen så tystnar radion och receiver kopplar upp telefonen till bilhögtalarna.
av dannesk
KisaBe skrev:Fungerar en Bluetooth adapter, som du dannesk, nämner, på så vis att vid inkommande eller utgående samtal så stänger radiosändningen ner och återkommer när samtalet avslutas? Det är så jag vill att det ska fungera för att bli verkligt handsfree.
Nej, men det gör inte en FM-sändare heller då du måste ha radion inställd på frekvensen den sänder på. I min tidigare V70 hade jag en Belkin Car audio connect med inbyggd mic och svarsknapp som jag kunde svara med och slog över manuellt till Aux om det ringde. För det mesta så streamade jag ändå Spotify via telefonen så då var det bara att svara. https://cdon.se/hushallsapparater/bluet ... o_s=gplase

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]