Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
fjohan82 skrev: fre 16 nov 2018, 23:34
Cotag skrev: fre 16 nov 2018, 23:10 Bilen har inte bytt ägare sen den var ny, det innebär mest troligt att det är en förmedlingsaffär, se upp med vad som gäller med garantier (inga?).
Länk car info: https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/HYS740/specs
På adressen till bilens enda ägare bor det en kvinna född -32.
Herren som stod som ägare är inte längre bokförd där (och går inte heller att finna), så det är nog så som du är inne på.
Grundlig analys där fjohan :)
woodboo skrev:
Cotag skrev: fre 16 nov 2018, 23:10 Bilen har inte bytt ägare sen den var ny, det innebär mest troligt att det är en förmedlingsaffär, se upp med vad som gäller med garantier (inga?).
Herren som stod som ägare är inte längre bokförd där (och går inte heller att finna), så det är nog så som du är inne på.
aha menar ni att det inte är bilfirman som äger bilen, att det är en annan person som typ får hjälp att sälja den?
Ja, ungefär så, mot betalning såklart. Därav min fråga om garantier, köper man av en bilhandlare ingår det någon form av sådan.
woodboo skrev:
Cotag skrev: fre 16 nov 2018, 23:10 Bra skatteklass, 866:-. Väldigt trevliga mil. Har, vad jag förstår, inte balansaxlar eftersom det är en 1,5 i kombo med automat, bra.
Min V60 väger 60 kilo mer, med 181 hk ger det resultatet 1,0 s snabbare till 100km/h. Hade troligen haft tid att vänta..
Bilen har inte bytt ägare sen den var ny, det innebär mest troligt att det är en förmedlingsaffär, se upp med vad som gäller med garantier (inga?).
Ut o provkör :)

Problemet är att jag bor i Stockholm och vet inte så mycket som du kanske märkte. Kommer självklart att provköra den om jag skulle bestämma för att köpa den.

Jag tänkte ärligt talat att det inte skulle vara några problem alls då den är så ny. Tänkte mest bara åka ditt test köra för skoj skull och betala ^^. Men du har rätt borde tänka på garanti

Vad tycker du om priset, kan man få den billigare tror du om man förhandlar?
Jag tycker för det mesta att allting är dyrt, även denna. :)
Att värdera en riktigt lågmilad bil som denna är lite knepigt, har den rullat till "ICA på hörnan" 3 ggr i veckan så har den bara gått kallstarter, då är det nästan bättre (enligt mig då) med en bil som kanske gått det mångdubbla om den gått långsträckor.. Är det däremot en bil som rullat, låt säga, 20 mil varje söndag, så är ju bilen körd helrätt.
Kolla så bilen är servad, det ska den varit varje år fast den inte gått mer än 2000 mil.
av woodboo
Cotag skrev: fre 16 nov 2018, 23:49
Grundlig analys där fjohan :)
woodboo skrev:
aha menar ni att det inte är bilfirman som äger bilen, att det är en annan person som typ får hjälp att sälja den?
Ja, ungefär så, mot betalning såklart. Därav min fråga om garantier, köper man av en bilhandlare ingår det någon form av sådan.
woodboo skrev:
Cotag skrev: fre 16 nov 2018, 23:10 Bra skatteklass, 866:-. Väldigt trevliga mil. Har, vad jag förstår, inte balansaxlar eftersom det är en 1,5 i kombo med automat, bra.
Min V60 väger 60 kilo mer, med 181 hk ger det resultatet 1,0 s snabbare till 100km/h. Hade troligen haft tid att vänta..
Bilen har inte bytt ägare sen den var ny, det innebär mest troligt att det är en förmedlingsaffär, se upp med vad som gäller med garantier (inga?).
Ut o provkör :)

Problemet är att jag bor i Stockholm och vet inte så mycket som du kanske märkte. Kommer självklart att provköra den om jag skulle bestämma för att köpa den.

Jag tänkte ärligt talat att det inte skulle vara några problem alls då den är så ny. Tänkte mest bara åka ditt test köra för skoj skull och betala ^^. Men du har rätt borde tänka på garanti

Vad tycker du om priset, kan man få den billigare tror du om man förhandlar?
Jag tycker för det mesta att allting är dyrt, även denna. :)
Att värdera en riktigt lågmilad bil som denna är lite knepigt, har den rullat till "ICA på hörnan" 3 ggr i veckan så har den bara gått kallstarter, då är det nästan bättre (enligt mig då) med en bil som kanske gått det mångdubbla om den gått långsträckor.. Är det däremot en bil som rullat, låt säga, 20 mil varje söndag, så är ju bilen körd helrätt.
Kolla så bilen är servad, det ska den varit varje år fast den inte gått mer än 2000 mil.

Jag förstår tack för hjälpen :)

Bilen är besiktat 2018-04-09.

Känns som jag bara ska försöka få ner priset och bara åka ditt och betala sen åka hem ^^ (vet inte mycket ändå om jag skulle provköra haha)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Om du vill så kan du be säljaren teckna en Blocketförsäkring.
https://www.blocket.se/insurances/bbf.htm
Användarvisningsbild
av frasse4
Motorstorleken säger inte någon om prestanda. Min gamla 940 har en 2,3 l motor på 130 hästar, min Alfa har en 1,3 l motor på 170 hästar. 0-100 är 7,5 s på Alfan och 14 s på 940. Båda väger lika mycket och är automater. Det har ju hänt lite på motorfronten på 15 år...
av S80beat
Den V60:n jag provkörde i somras var T3 manuell. Hade den haft automat och läderklädsel skulle jag slått till. Tyckte motorn drog fint på 6 :ans växel även i lägre farter. Inget fel på den motorns prestanda alls.

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]