- ons 07 mar 2018, 15:13
#1237331
Själv har jag en D5 med Polestaroptimering o BE PRO, vad nu det står för. Självklart är vinterdäcken en plåga men kör jag normalt ligger den som ett tåg på vägen. På sommaren har den gjort det även vid forcerad körning.
Till att börja med så skulle jag experimentera med däcktrycket o hjälper inte det så skulle jag fundera på om milen som står i mätarfönstret kan ha ett finger med i spelet då framvagnsdetaljer råkar nötas o med det även hjulinställning.
Men som sagt. Min var ett strykjärn fram till vinterdäcken o har sedan dess slagit om till 10 000mil. Självklart kommer det där strykjärnet nu börja svikta lite.
mikebike skrev:Jag känner inte riktigt igen detta, men jag har ju en R-Design.Du läste mina tankar. Tråden handlar om en D4a som ska vara för motorstark.
Med 329 hkr och 480 Nm, apropå "den starka motorn". 8)
Själv har jag en D5 med Polestaroptimering o BE PRO, vad nu det står för. Självklart är vinterdäcken en plåga men kör jag normalt ligger den som ett tåg på vägen. På sommaren har den gjort det även vid forcerad körning.
Till att börja med så skulle jag experimentera med däcktrycket o hjälper inte det så skulle jag fundera på om milen som står i mätarfönstret kan ha ett finger med i spelet då framvagnsdetaljer råkar nötas o med det även hjulinställning.
Men som sagt. Min var ett strykjärn fram till vinterdäcken o har sedan dess slagit om till 10 000mil. Självklart kommer det där strykjärnet nu börja svikta lite.