Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Brutalt ljud!
Tänkte monterat det på min D4, men det verkar inte gå att kombinera med delbart drag som sagt.
Om inte kåpan för r-design passar....
fjohan82 skrev:Brutalt ljud!
Tänkte monterat det på min D4, men det verkar inte gå att kombinera med delbart drag som sagt.
Om inte kåpan för r-design passar....
R-design diffusorn passar mot Polestarsystemet. Men tanken har slagit mig om man kan använda r-design kåpan för draget i kombination med Polestar diffusorn. Skall undersöka detta närmare. Den skiljer sig lite i utseende då Polestar har ganska höga klackar, vilket syns på bilderna jag lade upp med.

Ny Polestar diffusor kostar dock 8000 kr som lösdel så man får fundera två gånger innan man sätter kapen i den bara.
Undra om man kan göra någon "speciallösning" för att få det att passa på en V90? :oops: :lol:
För 12k kan du ju få ett skräddarsytt på plats hos de som bygger system.

Det hade få jag valt om jag ville ha ett annat system. Dok går gränsen vid hästkrafter för mig. Då jag var 20 tyckte jag det var fränt när det lät som om bilen gick 300.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Jo såklart. Och det är ett alternativ också. För min del handlar det noll om prestanda i det avseendet, jag skulle bara vilja ha ett lite roligare ljud. Volvo generellt har ett förbaskat tråkigt motorljud jämfört mot exempelvis BMW som med ganska enkla medel får ur sig en behaglig sång.

Inte att rekkomendera! "Läppen" vil[…]

Menar du styrtappen? Har ALDRIG lyckats slita av […]

Byte inre styrled

Med värme och multispray var inre och yttre b[…]

Hjälp att hitta delnummer

Löste det till slut. Krångligt och tr&a[…]