Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Derank skrev:
lillasnigel skrev:
Gärna optimera den ochså, men skippa Polestar, finns 100 gånger vassare optimeringar på marknaden.
100gr 25hk... 2500hk extra alltså? Det är rätt vasst det håller jag med om ;)

Just 6-cyl T6 är Polestar riktigt bra på, det är en enorm skillnad mot orginal.
av mikebike
MartinS skrev:
Derank skrev:
lillasnigel skrev:
Gärna optimera den ochså, men skippa Polestar, finns 100 gånger vassare optimeringar på marknaden.
100gr 25hk... 2500hk extra alltså? Det är rätt vasst det håller jag med om ;)

Just 6-cyl T6 är Polestar riktigt bra på, det är en enorm skillnad mot orginal.
BSR påstår 28 hkr, då känns valet ganska lätt.
Användarvisningsbild
av lillasnigel
Jag kom precis hem men ny kärran: en svart T6 AWD 2011 med 5000 mil på mätaren. Summum-utrustad och polestaroptimerad.

Det var ett rent nöje att köra de två timmarna det tog att komma hem :D Dock har jag kört runt i en skåpbil det senaste året så vilken bil som helt hade känts som ett lyft haha. Bild

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Driftarn
Grattis till nya bilen! Fortfarande nöjd med ditt köp? Hur upplever du Bränsleförbrukning? Kanske är svårt nu i början när man bara vill höra sexan sjunga ! :twisted: :lol:
Användarvisningsbild
av lillasnigel
Driftarn skrev:Grattis till nya bilen! Fortfarande nöjd med ditt köp? Hur upplever du Bränsleförbrukning? Kanske är svårt nu i början när man bara vill höra sexan sjunga ! :twisted: Bild
Tackar! Jag har knappt kört nåt mer sen helgen tyvärr men när jag körde hyfsat sansat på lvg hem hade den dragit typ 0,85l/mil vilket är helt ok. Jag kommer köra mest i stan så det blir nog inte riktigt lika roligt när man ska tanka ;) Men satan vad den går när man petar lite på gasen :D

Användarvisningsbild
av Derank
Man köper ju inte en T6a för förbrukningens skull, en T6a köper man för att man gillar att köra bil, det fins ju inte så mycket roligare än awd, snö och lite mos under huven.
av mikebike
Jag köpte min bil så här års jag också, och det snöade...
Det tog några dagar innan jag vågade peta i sportläget och gasa lite. :D
Användarvisningsbild
av lillasnigel
Derank skrev:Man köper ju inte en T6a för förbrukningens skull, en T6a köper man för att man gillar att köra bil, det fins ju inte så mycket roligare än awd, snö och lite mos under huven.
Så är det ju, och eftersom ingen i familjen egentligen åker bil till jobbet blir det iaf ingen jättekostnad för soppa. Försäkringspremien ska vi däremot inte prata om...

Användarvisningsbild
av grillchips
Det är så härligt att se när folk köper bilar med hjärtat istället för hjärnan. Jag är avis på den motorn! :lol:

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]