Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som jag förstått det hela rätt så har jag noll användning av SIM-kort i bilen.
De enheter vi använder har egna SIM-kort som räcker gott.
Men i morgon ska jag se om jag kan få igång SMS i displayen. För med min närsynthet så kan jag inte läsa på en telefon utan läsglasögon, ens om jag stannar o förljer lagen.
Användarvisningsbild
av SagaPer
Provocative77 skrev:Som jag förstått det hela rätt så har jag noll användning av SIM-kort i bilen.
De enheter vi använder har egna SIM-kort som räcker gott.
Men i morgon ska jag se om jag kan få igång SMS i displayen. För med min närsynthet så kan jag inte läsa på en telefon utan läsglasögon, ens om jag stannar o förljer lagen.
Jeg har ekstra SIM-kort i min Volvo XC60 D4 R-Design Ltd Edition Polestar 2017 som bl.a. gir meg følgende tjenester:

1. RTTI (Real Time Traffic Information) - navigasjonskart viser trafikkinfo som veiarbeid, stengte veier, saktegående trafikk, ulykker etc. Les mer her: https://support.volvocars.com/uk/cars/p ... 511d31391a

2. TuneIn Internett-radio med noen tusen kanaler. Stort utvalg i musikk for enhver smak.

3. Storytel lydbøker (app i bilen krever abonnement hos Storytel) - fin underholdning på langturer.

4. Wifi-sone (hotspot) i bilen når man har med seg barnebarn som vil spille på mobiltelefon eller nettbrett i baksetet.

5. Oversikt over bensin/diesel-stasjoner

6. Betale parkering via Internett

7. Nyheter og værmeldinger

8. Søk på lokale tjenester og produkter
av XCE70
Men är det inte ooootroligt segt att använda 3g simkortet?
Jag prövade men upptäckte att det går mkt fortare att streama allt från mobilen.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har tvillingkort till mitt abonnemang. Använder det kortet och sen kopplar upp via mobilen till bilen. Antennen för sim-kortet i bilen sitter på taket och ger betydligt bättre täckning än vad jag ibland haft tidigare när jag t.ex streamat musik från mobilen.
realtid trafikinformation i navigeringen kan man alltså bara få med simkort i bilen?

En dum fråga också. Men jag vill använda spotify-appen i sensus, men det kan jag väl göra enkelt genom att bara koppla upp mobilen till wifi?
av Psyko
CuteLunatic skrev:realtid trafikinformation i navigeringen kan man alltså bara få med simkort i bilen?

En dum fråga också. Men jag vill använda spotify-appen i sensus, men det kan jag väl göra enkelt genom att bara koppla upp mobilen till wifi?
Du kan ju dela ut internet från din telefon också, effekten blir samma sak som att ha ett simkort. Sen är det ju enklare att ha ett simkort I bilen så bilen blir självförsörjande.

Spotify finns bara i 90 bilarna, inte i 60 och 70. Dock går det ju streama från telefon som vanligt men det har ju fungerat sen 2011 på V60
Psyko skrev:
CuteLunatic skrev:realtid trafikinformation i navigeringen kan man alltså bara få med simkort i bilen?

Du kan ju dela ut internet från din telefon också, effekten blir samma sak som att ha ett simkort. Sen är det ju enklare att ha ett simkort I bilen så bilen blir självförsörjande.

Spotify finns bara i 90 bilarna, inte i 60 och 70. Dock går det ju streama från telefon som vanligt men det har ju fungerat sen 2011 på V60
ah okej. Finns det så plats för simkortet om man vill testa det, eller är det ett tillval? Jaså, bara 90 serien? aja, det är ju en v90 jag beställt så :-)-)
Psyko skrev:

??? Jag har spotify i min XC60 ! Bara o dela internet så funkar de ! Att jag kör via mobilen är pga min loggar alltid ut vilket jag tycker blir bök bara .
Sensus connected touch om de gör någon skillnad vet jag inte (Den går ju ha dongle till den oxså men även där värdelöst pga bilen klarar bara 3G)
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]