Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har inga papper eller spec framför mig just nu, men den totala rabatten som jag fick som Volvo-anställd var närmare 90 000:-

Det där med värde/förlust vid köp utav ny bil.. vill tillägga att vi sålde våran XC60 Ocean Race förra året och förlorade 1500:- på hela affären, altså såldes den för 1500:- mindre än nypriset.

Det är för mig, en vinst på sätt o vis.
snowi skrev:Har inga papper eller spec framför mig just nu, men den totala rabatten som jag fick som Volvo-anställd var närmare 90 000:-

Det där med värde/förlust vid köp utav ny bil.. vill tillägga att vi sålde våran XC60 Ocean Race förra året och förlorade 1500:- på hela affären, altså såldes den för 1500:- mindre än nypriset.

Det är ju en sjukt bra affär!
Hur långt hade Ocean Racen gått?
snowi skrev:Har inga papper eller spec framför mig just nu, men den totala rabatten som jag fick som Volvo-anställd var närmare 90 000:-

Sjukt att förlora så lite vid försäljning. Sålde ni privat då eller till firma?
den höjda skatten kommer bara höjas kännbart bilens första tre år. Och det gäller då framförallt bilar som säljs när förslaget trätt i kraft. Gör ingen större skada ekonomiskt om man köper en bil för flera hundra tusen att man får betala några tusen mer om året i tre år.
Rabatten känns ju ganska ointressant.. rabatt mot vad... det var ju en massa kampanjer, AWD&AUT på köpet, Vinterdäck på köpet, Klimatpaket på köpet, Summum nedsatt o.s.v....
Hursomhelst 399950kr gav jag för min utrustad enligt signaturen (så som jag ville ha den, ingen lagerbil eller andra begränsningar)..... och bra betalt för inbytet... samt en spa-helg på köpet :D

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]