Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Spookies
Har exakt samma problem när man använder bluetooth i bilen, SAMT att om jag får sms under ett samtal börjar den jag pratar med höra sig själv.
Det blir något slags eko för dem.
av spinoff
Bridgeman58 skrev:
CabBO skrev:Är det inte så att om ljudvolymen är låg ut från telefonen så blir det låg volym över Bluetooth till bilen.
Detta gäller när man kör musik över Bluetooth till i bilen att om ljudet är lågt satt på telefonen, så är det lågt ut från högtalarna i bilen.
Tyvärr så stämmer inte detta. Både min samt frugans telefoner har haft högsta volym på telefonerna hjälper inte alls.

Men som sagt tydligen så vet Volvo om detta problem då de sa direkt att det är ett mjukvarufel och att det måste uppdateras.
Ni kanske redan har koll på detta men åtminstone på min android är justering av streaming volymen för bluetooth endast tillgänglig när mobilen är "ansluten" till bilen. Dvs en separat "bluetooth" volym kontroll blir tillgänglig (settings > ljud > volym > bluetooth). Utgår därför från att denna volym är individuell för varje parkopplad enhet.
av lobbysleeper
Bridgeman58 skrev:Nu har jag varit iväg till Volvo och fått en uppdatering så förhoppningsvis skall det fungera. Har inte haft chansen att testa det ännu.

Uppdatering som gjordes var nedladdning mjukvara styrenhet 36004 samt 31268488 Icm/ihu uppgradering.

Bara hoppas att det nu fungerar bättre.
Upplever du någon skillnad efter uppdateringen?
av RollingStone
Bridgeman58 skrev: mån 03 jul 2017, 10:54 Nu har jag varit iväg till Volvo och fått en uppdatering så förhoppningsvis skall det fungera. Har inte haft chansen att testa det ännu.

Uppdatering som gjordes var nedladdning mjukvara styrenhet 36004 samt 31268488 Icm/ihu uppgradering.

Hur gick det, hjälpte uppdateringen?
Användarvisningsbild
av fjohan82
RollingStone skrev: tor 27 sep 2018, 05:56
Bridgeman58 skrev: mån 03 jul 2017, 10:54 Nu har jag varit iväg till Volvo och fått en uppdatering så förhoppningsvis skall det fungera. Har inte haft chansen att testa det ännu.

Hur gick det, hjälpte uppdateringen?
Vet inte om du kan vänta dig ett svar, då ägaren till inlägget inte varit aktiv sedan juli 2017.
av Favazza
SagaPer skrev:
Bridgeman58 skrev:Haft min 2017 XC60 nu i ca tre veckor och tycker ljudet i telefonhögtalarna är fruktansvärt dåligt får höja ljudet till högsta volym för att kunna höra motparten ändå är ljudet dåligt. Någon mer som har samma problem?
Jeg kjører XC60 D4 AWD R-Design Limited edition Polestar 2017 modell og har ikke dette problemet. Har testet både HTC 10 og Samsung S7 i bilen og telefonlyd og øvrige funksjoner fungerer helt utmerket. Det samme gjelder streaming av musikk både fra mobil og fra Internett integrert i bilen. Artist, melodi og albumcover vises korrekt.
Albumcover?!
Funkar det verkligen? Trodde inte ens det fanns via Spotify.
Användarvisningsbild
av skiffervag
Albumcover fungerar alldeles utmärkt i appen Tunein på ett flertal svenska kommersiella stationer typ NRJ,Mix Megapol......
Användarvisningsbild
av TommyP86
Funkar även om man kör via kabel och har iphone. Eller, fungerade, snarare. Det gav upp nån gång 2016, varje gång man byter låt med pilarna blir det ”track 1” eller liknande. Trycker man på låten som man vill höra i spotify, blir det rätt. Tills nästa gång man trycker på byt låt...
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]