- ons 12 apr 2017, 14:30
#1165662
Kan bara hålla med Lövet!!!
Har också haft en tidig V60 T3, Momentum med mörka rutor, snygga fälgar och kromade slutrör m.m... den hade nog passat i TS-smak 8)
Jag var jättenöjd med den, förutom byggkvalitén... det mesta behövde justeras och diverse missljud m.m..... men allt sådant lär vara åtgärdat av ägare #1. I övrigt tyckte jag den var väldigt trevlig. T3 räcker gott och väl, trevlig karaktär, tyst och snål.... fick polestar (=T4-prestanda) på min och märktes i princip ingen skillnad. S/S är inga problem, tvärtom på en manuell, du väljer ju själv om/när du vill den skall stanna mha kopplingen. Gällande manuell vs automat så är manuell roligare alla dagar i veckan tycker jag. Men visst adaptiv farthållare och automat är ju underbart om man kör väldigt mycket stadstrafik. Vidare tycker jag dieselmotorns karaktär (läs massor av vrid på låga varv och inte varvvillig) gör sig absolut bäst med automat, men med bensinare tycker jag manuell passar kanon och är mycket roligare. Summa-summarum: jag kör diesel/automat idag, men skulle utan problem välja en manuell T3 idag om ekonomin styrde dit. Och det var precis så jag resonerad när jag köpte min V60 T3 ny 2012. Ekonomiskt försvarbar och pengar över till snygga 18" fälgar, delbart drag, mörka rutor och lite annat kul.... 8)
Gällande facelift, klart det gör lite skillnad på utseendet (smaksak) och såklart säkert en del förbättringar... men också högre pris gissar jag!?
Och finns det en summum till bra pris så är ju elstol och keyless riktigt trevligt, samt skinn när man har småbarn väldigt praktiskt.. men momentum är ju ett "minkrav" kan jag också tycka!!
Har också haft en tidig V60 T3, Momentum med mörka rutor, snygga fälgar och kromade slutrör m.m... den hade nog passat i TS-smak 8)
Jag var jättenöjd med den, förutom byggkvalitén... det mesta behövde justeras och diverse missljud m.m..... men allt sådant lär vara åtgärdat av ägare #1. I övrigt tyckte jag den var väldigt trevlig. T3 räcker gott och väl, trevlig karaktär, tyst och snål.... fick polestar (=T4-prestanda) på min och märktes i princip ingen skillnad. S/S är inga problem, tvärtom på en manuell, du väljer ju själv om/när du vill den skall stanna mha kopplingen. Gällande manuell vs automat så är manuell roligare alla dagar i veckan tycker jag. Men visst adaptiv farthållare och automat är ju underbart om man kör väldigt mycket stadstrafik. Vidare tycker jag dieselmotorns karaktär (läs massor av vrid på låga varv och inte varvvillig) gör sig absolut bäst med automat, men med bensinare tycker jag manuell passar kanon och är mycket roligare. Summa-summarum: jag kör diesel/automat idag, men skulle utan problem välja en manuell T3 idag om ekonomin styrde dit. Och det var precis så jag resonerad när jag köpte min V60 T3 ny 2012. Ekonomiskt försvarbar och pengar över till snygga 18" fälgar, delbart drag, mörka rutor och lite annat kul.... 8)
Gällande facelift, klart det gör lite skillnad på utseendet (smaksak) och såklart säkert en del förbättringar... men också högre pris gissar jag!?
Och finns det en summum till bra pris så är ju elstol och keyless riktigt trevligt, samt skinn när man har småbarn väldigt praktiskt.. men momentum är ju ett "minkrav" kan jag också tycka!!
XC60 D4 AWD Classic Aut, Ice White Summum Klimatpkt VOC Lastpkt Teknikpkt pro delbart drag progr. servo växlingspaddlar sportpedaler borttag emblem pianosvarta paneler mörkt innertak el-nackskydd Leda 18" vinter textilmattor nätfickor stänkskydd