Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Wolfyswe skrev: Hittar fortfarande nya saker på bilen, idag hittade jag knappen för att låsa bilen
i bagageluckan. Hade inte detta på min V70 utan tog för vana att antingen gå fram
till bakdörren och låsa med keyless eller ta upp nyckeln ur fickan.
Men här helt plötsligt är det en lösning =) UNDERBART :P
What!!! Har stört mig också, måste kollas! Tack för tipset!
Wolfyswe skrev:Snabbfälla framstol har jag med, har dock inte kollat hur det fungerar.
Hittar fortfarande nya saker på bilen, idag hittade jag knappen för att låsa bilen
i bagageluckan. Hade inte detta på min V70 utan tog för vana att antingen gå fram

Jag säger samma sak...what??! Hur gör man det?
Wolfyswe skrev:Snabbfälla framstol har jag med, har dock inte kollat hur det fungerar.
Hittar fortfarande nya saker på bilen, idag hittade jag knappen för att låsa bilen
Jag säger också what?! Var sitter den knappen?? :D
Den måste vara väldigt dold, så dold att den inte ens står med i instruktionsboken, är rätt säker på att det står att låsning av bilen dörrar sker med knappen på dörrhandtagen.iaf på 2016
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
Jag har en 3 veckor gammal V60 Summon -17 om det spelar någon roll =)
Jag har inte gjort något aktivt tillval gällande låsknapp, utan på bakluckan precis
höger om handtaget "knappen för att öppna" sitter det en egen fyrkantig gummiknapp
med ett hänglås på. Tryck på den. Den är inte speciellt dold, men jag har faktiskt inte
känt den på 3 veckor, utan först idag när jag kollade så såg jag den, så lite "dold" är den väl. :P

Jag har läst om detta innan i forumet, fast i V70 delen då och letat efter den själv på min
V70 -12, kom på att kolla på min nya V60 och blev grymt glad när jag såg knappen :P

Kul att man kan hjälpa till! :D

Hittade en bild på nätet som visar knappen, det är alltså den svarta fyrkanten bredvid det rödmarkerade (då länken egentligen handlar om
hur man öppnar bakluckan)
https://www.google.se/imgres?imgurl=htt ... et=1&w=311
Senast redigerad av 1 Wolfyswe, redigerad totalt 0 gånger.
Ah, jag trodde alla modellerna hade det, tråkigt....tur att jag inte tog en sketen xc60 då :lol:
Nej, då bara skojar. XC60 är en bra bil, dock är den lite för hög för mig då jag är aningen kort och
tycker det är jobbigt att kliva i och ur XC modellerna. Men tråkigt att Volvo inte har infört den knappen
på samtliga modeller, man kan ju tycka att det ska finna som man har keyless... :|
En 428iX Msport är väl en helgjuten upplevelse? Hur kan du längta till en XC60?
Kanske om du vill ha mer bagage med men annars. Jag provade en 440 Xdrive M på Förenade Bil.
Den vagnen går inte att glömma. Hade jag haft 300 tusen över hade jag bytt.
Nu väntar jag på nya V60 T5. Den slätar nog ut lite av habegäret från BMW:n
Attans!!!
Jag som verkligen blev hoppfull att det fanns en lösning på detta MAKALÖSA i-landsproblem.. :lol:
Jaja, får väl fortsätta gå till bakdörren och/eller ta upp fjärren då..... byta till V60 (igen) är ju inte aktuellt, visst man kan låsa på bagaget, men du måste ju stänga luckan själv = ÄNNU JOBBIGARE.. :wink:

märket idag att min v40 börjar hoppa och[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

En XC70 2000 med 2.4t motorn har ett Magneti-Mar[…]

Jag har nu kört 1100 mil sedan jag senast fyl[…]

Tvättad, wipedown, waxat med Autoglym UHD wax[…]