- sön 26 feb 2017, 20:00
Göte skrev:Hur kan man säga att det är skräp, är sjukt nöjd och alla som provlyssnat mitt premium sound med sub tycker det låter skitbra. Skulle aldrig köpa en så dyr bil och snåla på stereon, och just premium sound med sub är det som överaskat mig mest av allt. Riktigt sjysst bio ljud också när grabben har iPad inkopplad på långresor.
Ta med en bra cd med sjysst inspelning eller koppla mobil med Spotify via kabel och streama högsta kvalitet när du provlyssnar. En klassiker som Dire straits money for nothing låter mycket bra tex. Sub är ett måste tycker jag också.
Det är min personliga åsikt. Jag ifrågasätter inte att du tycker det låter bra, så varför ifrågasätta min?
Vi har helt enkelt olika krav gällande vad som låter bra respektive dåligt. Jag väljer dessutom att tänka tvärtom, på en så dyr bil så bör man kunna ställa högre krav på ljudet. I mina öron så låter PS helt enkelt inte 12-13k bättre än HP, och därför så avstår jag hellre.
Det är möjligt att det låter bättre med CD eller kabel. Dock så är det väl bättre att provlyssna under de former som man sedan kommer använda systemet. 9 av 10 lyssnar knappast på CD år 2017.
XC60 D4 AWD Classic Summum, Klimatpaket VOC, Lastpaket, Teknikpaket PRO, Onyx black, Polestar, Läderstol Sport, m-grå innertak, Titania 20", Vinterhjul 18" LEDA, Stylekit silver, stänkskydd f+b, stötfångarskydd bak, Spegelkåpor silver