Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AllramEest
Jag hade HP i min 2014 och har nu PS+sub. Otrolig skillnad med sub tycker jag! I andra bilar har jag haft PS utan sub och det har varit lite klent.
av KrilleW
Göte skrev:Hur kan man säga att det är skräp, är sjukt nöjd och alla som provlyssnat mitt premium sound med sub tycker det låter skitbra. Skulle aldrig köpa en så dyr bil och snåla på stereon, och just premium sound med sub är det som överaskat mig mest av allt. Riktigt sjysst bio ljud också när grabben har iPad inkopplad på långresor.

Ta med en bra cd med sjysst inspelning eller koppla mobil med Spotify via kabel och streama högsta kvalitet när du provlyssnar. En klassiker som Dire straits money for nothing låter mycket bra tex. Sub är ett måste tycker jag också.
Det är min personliga åsikt. Jag ifrågasätter inte att du tycker det låter bra, så varför ifrågasätta min?
Vi har helt enkelt olika krav gällande vad som låter bra respektive dåligt. Jag väljer dessutom att tänka tvärtom, på en så dyr bil så bör man kunna ställa högre krav på ljudet. I mina öron så låter PS helt enkelt inte 12-13k bättre än HP, och därför så avstår jag hellre.

Det är möjligt att det låter bättre med CD eller kabel. Dock så är det väl bättre att provlyssna under de former som man sedan kommer använda systemet. 9 av 10 lyssnar knappast på CD år 2017.
av Bridgeman58
JHg skrev:
Bridgeman58 skrev:Hallå där!

Har beställt en XC60 Classic Summum med allt lullull förutom Premium Sound Systemet som ska levereras första veckan i Juni. Jag har fram till sista mars att göra ändringar. Börjar nu funderar på om jag valt fel ljudsystem ska jag ändra till Premium ljudet? Vad är fördelen? Vad gäller xtra kostnaden så är inte det några problem. Är i valet o kvalet.. ??:-/
Jag valde till det. Tycker det låter bra! Men glöm inte den extra subwoofern också då...
Sedan är frågan om demobilarna med PS även har Sub monterat.. ??:-/
av Göte
Köper man PS utan sub så lär man ångra sig bittert... Tror inte den går att eftermontera heller.
Användarvisningsbild
av MartinS
Bridgeman58 skrev:Har beställt en XC60 Classic Summum med allt lullull förutom Premium Sound Systemet som ska levereras första veckan i Juni.
Om du nu har valt ALLT, och då menar jag ALLT... utom Premium sound, då finns det annat du kan ta bort som är oviktigare. Det är mina fem cent.
Användarvisningsbild
av Perra83
Skippa digitaltv, DAB, skärmarna i baksätet och kameran i fronten, det gjorde jag. Ett bättre ljud är värt mer än att kunna glo på TV på nån parkering.
av toast
Derank skrev:nix, går ej att eftermontera.
Min PST erbjöd sig att eftermontera vid service förra året. Dock avböjde jag den gången.
Xc60 My15 summum med PS men utan sub.

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]