Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
Någon som bänkat sin bil innan och efter chipning?
av Lövet
Om det vore så stora problem att välja annat än Polestar borde forumet vara fult med krånglande bilar vid det här laget. Jag vet ett(1!) fall på forumet där en användare fått problem med BSR-trim och det är en D2a där BSR hävdade att problemet fanns redan innan. De blev aldrig överens vart felet egentligen låg. Tror det var användaren Peanuts. Har inte sett honom på länge här.
av 308
popnit skrev:
Lexington skrev:Hur ser bränsleförbrukningen ut efteråt?

Lägre, högre, oförändrad?
Kan hända att förbrukningen sjönk något men det är försumbart.
Den tar mer när man vill! ;-)

Samma vad gäller RICA St2... Inbillar mig som sagt att jag kan köra på lägre varv än tidigare så det kanske är möjligt att köra snålare, men med samma körstil verkar skillnaden vara försumbar. 8)

Skulle vara intressant att höra med någon som kört med trimmet en längre tid vad de har för upplevelse.
Användarvisningsbild
av Derank
Den enda bilen jag kan minnas var en kollegas 940 LTT som drog typ 1,3 på långkörning , den fick ett såkallat ekonomichipp och drog runt litern efter chippningen, men de första LTTna var så törstiga så de borde aldrig ha släpps på marknaden.

I övrigt har jag aldrig hört om nån som fått bränsleförbrukningen att sjunka, och det är ju rätt logisk att så blir det inte.
Det är nå marknadsföringstrick som så många andra.
av YoZ
Det hade verkligen vart intressant om någon kan återkomma med prestandatider 100-150, 150-200, 150 till toppfart med denna BSR programvara. Givetvis på autobahn eller på inhängnad bana.
Tar jag min D4 AWD Polestar (215hk) så blir den rätt trött i högre hastigheter.
Användarvisningsbild
av Derank
Kan säga att det räcker till och blir över, jag har 240/500nm och den drar hela vägen mot 180 , jag har aldrig mätt men det räcker, såvida du inte är ute efter Lamborghini prestanda.
av hobby610
Når det gjelder BSR,så hadde jeg det på min gamle V70 D5 07 mod. i over 6 år uten noe problem. Diesel forbruk ble omtrent det samme tunet og orginal. Vurderer Polestar oxo,men der får jeg kun 215 hk og 440mn, BSR blir 245hk og 520mn.
Derfor frister BSR mest :-)

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]