Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Göte
Ninos91 skrev:Har funderat på att polstar optimera bilen ifall den skulle kännas för slö, men det ännu har inte det kommit ut någon till t3 2017, en kompis sa att de brukar komma ut efter sommaren så man får vänta och se
Polestar optimering på en t3 ger i princip bara en massa hk på toppvarv, något man sällan utnyttjar eller känner av. Förmodligen är det den den sämsta motorn att lägga pengar på för en polestar optimering tyvärr.
av Ninos91
Okej, men hur är det med garantier via bsr om man gör en optimering? Vet att via polestar så behåller man alla garantier.
av Ninos91
Göte skrev:
Ninos91 skrev:Har funderat på att polstar optimera bilen ifall den skulle kännas för slö, men det ännu har inte det kommit ut någon till t3 2017, en kompis sa att de brukar komma ut efter sommaren så man får vänta och se
Polestar optimering på en t3 ger i princip bara en massa hk på toppvarv, något man sällan utnyttjar eller känner av. Förmodligen är det den den sämsta motorn att lägga pengar på för en polestar optimering tyvärr.
Okej en annan här tipsade om bsr, är de samma sak där med optimering? Vill gärna ha bra effekt på de lägre varvtalen om jag gör en optimering inte ofta man varvar den så mycket.
av TurboJonte
Hej!

Jag kör själv en S60 T3 manuell årsmodell 2016. Mycket trevlig bil med roligt chassie. Motorn i denna årsmodell är Volvos egen VEA, den är mycket trevlig vid vardaglig körning med bra vridmoment och körbarhet på låga varvtal (<2000 rpm). Tycker den saknar en del för omkörningar och på högre varvtal. Jag kör själv gärna lite mer inspirerat och drar gärna långt på växlarna högre upp i registret men då är denna motor inte särskilt givande. Jag kommer troligen att optimera den hos BSR till våren, då blir den den starkaste moderna volvon med manuell låda och jag tror den kan bli riktigt rolig!

Min förbrukning kan du se här: https://www.spritmonitor.de/en/detail/738784.html

Kan nog inte säga att jag är jätte imponerad av förbrukningen, jag har några gånger på väg till jobbet (3 mil landsväg med 40-70 km/h) lyckats få en förbrukning på färddator på 5l/100km, i verklig förbrukning tror jag det skulle bli ca. 5,5l/100km. Men det är verkligen inte lätt att komma ned i dessa siffror.

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]