Provocative77 skrev:esonesson skrev:Får jag fråga vilken handlare som gav budet 355? Har haft min helt nya V60 CC i 3 veckor, kört 300 mil och är inte nöjd av fler anledningar. Vill veta vad det kostar att köpa mig fri från den...
Förstår mig inte på er som köpt en Classic o är missnöjda så till den grad att ni vill få den återköpt.
Modellen är 6-7 år gammal. Knappast så att ni köpt en bil med barnsjukdomar som är obekanta.
Ert problem är att ni köpt en utgående modell för flera 100 000kr. Redan där har ni köpt en "prissänkt" bil. Att ni nu kommer på att värdet sjunker pga att det kommer en ersättare är erat misstag o inte Volvos.
Ska en handlare köpa/byta in den ska de i sin tur göra en vinst på en redan prissänkt bil som fortfarande säljs som ny. Det är faktiskt tryck på Classicmodeller o kan kunden välja mellan nytt eller begagnad så ska priset motivera detta köp.
Klart som f*n att de skambjuder i det fallet.
Är samma sak om jag som kund ska välja melllan att hämta ut en Classic (Funderar på en V60 Classic för att uppgradera den jag har) ny från fabrik mot att köpa en begagnad så får du ett skambud av mig med.
För det första har jag köpt en v60 cc, ingen Classic med andra ord. Så jag vet inte om min bil räknas som utgående riktigt än.
Sen förstår jag precis hur det funkar att driva företag och att dem också ska tjäna pengar. Men ska man inte vilja få så mycket som möjligt för bilen man säljer för det?
Anledningen till att jag vill byta är många, vilka några av dem jag vet inte är Volvos "fel" utan som bilen är. Jag har också haft diskussioner men handlaren innan om saker jag varit fundersam över, där det försäkrats om att det inte kommer vara några problem.
Men nu är det ett problem ändå, vilket gör att jag inte känner mig nöjd med mitt köp. Eller t.ex. att keyless funkar lite när det vill, lämnade in den till en tekniker över en dag och får veta att det är så att det inte funkar ibland. Jaha, okej vad härligt.
Tycker inte om bilen och är långt från nöjd med den. Jag använder min gamla bil istället för den nya, kanske säger något. Därför vill jag bara betala för att bli av med den så jag slipper tänka på den mer. Men givetvis till så liten ekonomisk skada som möjligt. Sen att göra en deal med att köp en ny bil lär inte hända då jag inte kommer vilja ha Volvo på ett tag igen efter det här.
Jag köpte bilen, skrev på alla papper men jag kan väl fortfarande vara missnöjd?
Sent from my iPhone using Tapatalk