Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
MB77 skrev:Har ju med precis hämtat min XC60, och måste säga att jag är imponerad av det aktivahelljuset, det är fantastiskt. Finns mycket positivt att säga om XC60, men också några minus. Exempel på att det är ett skruvlock utan hållare till tanklocket, hur tänkte de här? Saknar även stämningsljuset i kupén från V40CC.
På det stora hela är jag riktigt nöjd, ÄVEN med rattvärmen som är "lagom" varm enligt mej.
Var det för omständigt att lösa stämningsljuset när de ändå faceliftade 60-serien, liten skitsak - och det lyser inte på många ställen, men jag vet fler som saknar det/undrar varför det inte finns.
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
W.A.P.E. skrev:
MB77 skrev:Har ju med precis hämtat min XC60, och måste säga att jag är imponerad av det aktivahelljuset, det är fantastiskt. Finns mycket positivt att säga om XC60, men också några minus. Exempel på att det är ett skruvlock utan hållare till tanklocket, hur tänkte de här? Saknar även stämningsljuset i kupén från V40CC.
På det stora hela är jag riktigt nöjd, ÄVEN med rattvärmen som är "lagom" varm enligt mej.
Var det för omständigt att lösa stämningsljuset när de ändå faceliftade 60-serien, liten skitsak - och det lyser inte på många ställen, men jag vet fler som saknar det/undrar varför det inte finns.

Grattis till en fin bil, ang stämningsbelysningen så har jag tejpat för den som lyser ner från taket på konsolen :D

Gillar det inte alls, allafall inte den ljuspunkten hehe
Användarvisningsbild
av Derank
Fram är det väl ok. Det lyser på golvet i dörrpanelen i mittkonsollen och bakom mittkonsollen. Det är ju värre bak den här årstiden. Fins ju ingenting . Junior får ha tänt i taket för att se vad han gör
av pelleplutt
Grattis! Verkligen fin bil, tycker den ser aggressiv ut med kombinationen däck, fälg plus färg. Hade gärna haft en svart själv om det inte varit för putskravet. :D
av Icebear
Jag tänkte att jag skulle ge lite intryck av min bil +/- Xc60 D4 Classic awd aut summum vit solid har kört ca 110mil och är uttagen 20/12-16

På plus sidan:
1.Aktiva helljus
2.Kurvljus(otrolig bra)
3.Grym åk komfort(Den bästa i klassen)
4.Rapp för att vara 190hk awd aut(Blir ändå polstar till våren)
5.Elbaklucka
6.Rattvärme (Fungerar väldigt bra på min bil)
7.Keyless
8.Stol med mine
9.Förvånansvärt bra ljud i Hp stereon
10.Bra automatlåda
11.Progressivt styservo(Kanon och känns väldigt stadigt på vägen)
12.Väldigt låg ljudnivå i kupen.
13.Otroligt sköna stolar(Komfort stol)
mm

På minus sidan:
1.Start/stopp (Helt värdelöst + trafikfarligt)
2.Jobbigt att få stenskott på sprillans ny bil(plockade ut lackstift samtidigt som jag tog ut bilen)
3.Ingen belysning vid fötterna i baksätet(Vet att v70 och xc70 hade det på my16)
4.Om du har torkarna på ifram och lägger i backen så går bakrutetorkan igång(Inte så bra om den är fastfrusen)
av MB77
Ja punkt 4 på minussidan måste ju vara en av de absolut sämsta funktionerna som någon har kommit på, i klass med start/stop på en automat.

Konstigt att man inte kan stänga av dessa funktioner, när man ändå kan ändra på så mycket annat.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av MB77
Då får det bli på servicen.

Tycker ändå att det är märkligt att det inte går att stänga av via någon meny i mycar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]