Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Icebear
Ja KrilleW du hade rätt!Jag har inte memorerat ratten så noga men här kommer en bild på min ratt!
Bilagor
20170114_154658.jpg
20170114_154658.jpg (334.9 KiB) Visad 392 gånger
av svedan
Bonnie skrev:Hej..
Är det ngn som uppgraderat knappsatsen på ratten så att man även får hastighetsbegränsar funktionen
och inte bara adaptfarthållaren?
Förstår inte. Vad innebär fartbegränsaren du är ute efter? (trodde cruise Control = fartbegränsare)
av pelleplutt
Cruise Control = Farthållare (håller gasen automatiskt för att hålla en viss hastighet).

Limiter = Fartbegränsaren (gasar inte automatiskt, men begränsar gasen så att man inte kan nå över en viss hastighet).
av tkntkn
[quote="pelleplutt"]Cruise Control = Farthållare (håller gasen automatiskt för att hålla en viss hastighet).

Limiter = Fartbegränsaren (gasar inte automatiskt, men begränsar gasen så att man inte kan nå över en viss hastighet).[/quote]

Jag måste missförstå ngt här, hastigheten ställer man med + och - knappen i steg om 5km/h , då kan man sätta hastigheten på tex 80km/h. Vad är det för funktion ni saknar?
av pelleplutt
Jag (eller vi) saknar limit-funktionen, alltså att man kan sätta en max-hastighet som bilen inte når över men man måste gasa själv. Cruise Control gasar ju automatiskt.
av rhson
Göte skrev:Varför saknar man speed limit, då måste man ju hålla foten på gasen hela tiden.
Måste och måste, rätt smidigt att utanför en skola eller förskola kunna fokusera på omgivningen istället för på hastigheten.
Åker du med Cruise på 30 sträckor?

Hade V60 med speed limiter förut men även nu senaste en E-Klass med funktionen och saknar det också på XC60

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]