Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Det var heller inte min avsikt att få dig att misstänka någon läcka utan bara en kommentar om systemet i största allmänhet. Troligen har du haft viss oljeförbrukning men alla motorer drar lite olja och om det inte är så att du kört väldigt lite sen föregående service är det inget att oroa sig för. Gissningsvis kommer bilen att be om en halv liter så småningom men det kan, som jag förstått saken på basis av den tråd jag länkade till, dröja ett tag till innan den begäran dyker upp.
av tdsotm
andersuw skrev:Det var heller inte min avsikt att få dig att misstänka någon läcka utan bara en kommentar om systemet i största allmänhet. Troligen har du haft viss oljeförbrukning men alla motorer drar lite olja och om det inte är så att du kört väldigt lite sen föregående service är det inget att oroa sig för. Gissningsvis kommer bilen att be om en halv liter så småningom men det kan, som jag förstått saken på basis av den tråd jag länkade till, dröja ett tag till innan den begäran dyker upp.
Låter som att allting är i sin ordning då :D
Än en gång, tack för fenomenal hjälp!

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]