Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ted68
freda155 skrev:Internet-kartor är enligt mig en bra kompromiss om man drar sig för att skaffa fullprisnavven. Den visar vägen om man slår in en destination, men utan kilometer/tidsangivelse till mål. För att vara "gratis" är det utmärkt. Eller ja, man har ju valt VOC för att kunna fjärrstyra värmaren. (Gratis i en Bilia-kampanj, jag är skitnöjd.)
Hur mycket data förbrukar du per månad? Har inte installerat mitt sim-kort som jag fick än.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tycker internetkartor är ganska bra för att få en överblick av hur området ser ut. Det är ytterst sällan jag knappar in en adress, varken på V40'n eller i XC60'ns RTI. Men det är ganska praktiskt att se området tycker jag.
av freda155
Ted68 skrev:
freda155 skrev:Internet-kartor är enligt mig en bra kompromiss om man drar sig för att skaffa fullprisnavven. Den visar vägen om man slår in en destination, men utan kilometer/tidsangivelse till mål. För att vara "gratis" är det utmärkt. Eller ja, man har ju valt VOC för att kunna fjärrstyra värmaren. (Gratis i en Bilia-kampanj, jag är skitnöjd.)
Hur mycket data förbrukar du per månad? Har inte installerat mitt sim-kort som jag fick än.
Oj, inte varit inne här på ett tag. Nåväl, jag är fortfarande inne på de fem första gratis-gigabyten man fick vid köp av nybil. Så det är mest allehanda tester och lek med alla funktioner. Men det har gått åt ca 2 GB första fyra veckorna (några timmar Spotify och TuneIn, TuneIn är grymt btw) Det verkar som att kartorna suger en hel del, kändes som att det ökade 300 MB på en femmila vägvisning. Nu är det jäkligt sällan man inte vet vart man ska, men det var förvånande mycket. Jag saknar ändå inte fullprisnavven, det ska till många år innan den betalar sig.

Jag ska testa nästa gång jag åker ut.
Användarvisningsbild
av leiwi
freda155 skrev:
Ted68 skrev:
Oj, inte varit inne här på ett tag. Nåväl, jag är fortfarande inne på de fem första gratis-gigabyten man fick vid köp av nybil. Så det är mest allehanda tester och lek med alla funktioner. Men det har gått åt ca 2 GB första fyra veckorna (några timmar Spotify och TuneIn, TuneIn är grymt btw) Det verkar som att kartorna suger en hel del, kändes som att det ökade 300 MB på en femmila vägvisning. Nu är det jäkligt sällan man inte vet vart man ska, men det var förvånande mycket. Jag saknar ändå inte fullprisnavven, det ska till många år innan den betalar sig.

Jag ska testa nästa gång jag åker ut.
Kartor online kräver att stora mängder data laddas ner, det kan ju var ok men om man använder det vid utlandsresa resa ( då gps en är som bäst) blir det ju riktigt dyrt !!!!
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Derank skrev:Sådär ser det ut för mig ochså, sedan trycker man exit och sedan på NAV knappen en gång till el hur det nu var, då kommer kartorna fram, en idiotisk knapptryckning tom för att få igång kartorna, jag fattar ingenting av det där, verkar ju totalt meningslöst.
Sambons syster kommer över idag och jag tänkte försöka hjälpa henne att få igång internetkartan. Om det nu går..

Du sa att det såg likadant ut på din bil när du trycker på NAV-knappen. Får du igång internetkartan därefter? Kommer du ihåg hur man trycker?

Jag har försökt hitta det på Google och Youtube..
Användarvisningsbild
av Derank
Bild

Såg visst inte likadant ut såg jag nu.

Men iaf ,efter texten kommer upp trycker jag exit och sedan på nav knappen igen.

Bild
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Derank skrev:Bild

Såg visst inte likadant ut såg jag nu.

Men iaf ,efter texten kommer upp trycker jag exit och sedan på nav knappen igen.

Bild
Tackar!

Är det så att du har en my15 eller senare? Hennes är en my14 och jag tror internetkarta blev standard from my15, om man inte köpte till riktiga Navigatorn..

Testade att trycka den kombinationen idag på hennes bil. Inte mycket till framgång.. :)
AC problem V70 2016 D3

Har nu testat att känna på reläern[…]

ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]