Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel73
Bränslevärmare äter batteri...
av AdrianH
Fyfan va sjukt, precis samma sak lr a nästan samma sak hände min xc60 awd 4d -17 förrgår, påväg till tvätten när helt plötsligt så lyser alla säkerhetssystem upp som en julgran med massa felkoder,

Tydligen någon kamera som ska bytas

Fick via Volvo assistans låna en xc70,, och jag tror jag ska fan byta till en sådan. Har redan haft xc60n inne två gånger, för reperation av sensorer/kameror m.m. Fast bilen endast är 3 månader gammal, suck
Användarvisningsbild
av svergie2
Moster råkade ut för detta på sin D3 AWD, det var multiremmen som hade brustit dock utan att ta med sig kamremmen. Var bara att hänga på en ny rem!

Skickat från min OnePlus 3
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Det verkar vara blandad kvalitet på nya Volvo.
av FisherPrice
Daniel73 skrev:Bränslevärmare äter batteri...
Japp. Jag har ju kört den dieselvärmare 2 ggr om dagen och bränslevärmare på auto så... jag har nog sabbat batteriet själv tror jag

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av FisherPrice
Nu bär det upp till volvo

av BennyL
Daniel73 skrev:Bränslevärmare äter batteri...
Nope, värmaren äter inte batterier, men värmaren gör att batteriet behöver lite med TLC än vad många ger, för att må bra, om man inte kör väldigt mycket.
av FisherPrice
Perra83 skrev:
FisherPrice skrev:Nu bär det upp till volvo

Hur gick det?
Jo, jag kommer upp till Volvo och får min nyckel utav min trevlige PT för att gå ut och kolla om remmen är av eller om jag bara skulle köpa ett nytt batteri.

Mycket riktigt så är får jag remmen i näven. Tur är dock att den gått av jättefint och hängde lite snyggt där. Mätte kapacitet i batteriet och det va hur bra som helst.

Min PT hade tid att byta remmen idag så jag väntar på hans samtal om att jag kan hämta bilen... förutsatt att det nu inte va något mer.... spänningen är olidlig!

Volvo vägassistans måste jag även hylla... hämtade bilen med bärgare och gav mig en hyrbil gratis i 3 dygn! Inga extra kostnader förutom drivmedel! Är första gången jag behövt nyttja något sådant!

av AdrianH
Blandad kvalité?

Bilen är ca 3 månader gammal gått ca 500mil, har varit inne med bilen två gånger redan (dvs verkstan)

Men även jag måste hylla Volvo assistans, personalen på Hertz och bilia Kungsbacka, löste det riktigt snabbt och smidigt,(nästan lite för snabbt, haha. hade inte skadat att ha xc70n över helgen, vilken komfort, funderar starkt på att byta till just en sådan)

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]