Håller med om att rdesign känns lite omordernare med runda avgasrör, och varför betala så mycket extra för det och samtidigt bli av med skinnklädsel, keyless och elstol som ingår i summon. Bättre att ta en summon lägga till sportpedaler, integrerade fotsteg eller sport chassi om man gillar det. Så det valet var lätt för mig.
Svårare med motor val, men blev en T5 då jag endast kör 1000-1500 mil per år och då jag har ca 8 km till jobbet så hinner en diesel motor aldrig bli varm. Jag kör extrem sällan ute i skog o mark så awd har jag ingen nytta av heller.
Tänk på att gamla dieselmotorn med awd kostar nästan 200kr mer per månad i skatt också och att den väger ca100kg mer och gör 0-100 2sekunder långsammare en nya vea dieseln. Och att den också drar ca 1dl mer per mil.
Det snackas dessutom om nån ny skattereform och då är risken stor att awd dieseln kan bli riktigt dyr i skatt och då tror jag nya vea motorerna kommer vara mer populära på andrahands marknaden.