Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kom ut kl 09.15 och då var det inte jättekallt i bilen, men inte heller någon bastutemp. Kan kanske ha att göra med att det var +11 grader ute idag på morgonen. Säg att det kanske var 17-18 grader när jag kom ut.

Får testa igen när det blir några minusgrader
toast skrev:Om du ställde den på 9.00 och kom ut kl 9.15 så har den stått och kallnat i 15 minuter.
Och var det +11 ute så hade den förmodligen precis startat kl 8.40
Du har säkert rätt i det. Jag ska se till att vara mer punktlig nästa gång!! 8)
Förlåt en fråga, ska man inte oxå ha fläkten på auto och varmt inställt på värmeregleringen, en gång när jag var svettig och gick från bilen och skruvat ner temperaturen å stängt av fläkten för jag pratade i telefon, sen på morronen när jag skulle ta bilen var den inte alls så varm som den brukar. ?
av BennyL
semmelman skrev:Förlåt en fråga, ska man inte oxå ha fläkten på auto och varmt inställt på värmeregleringen, en gång när jag var svettig och gick från bilen och skruvat ner temperaturen å stängt av fläkten för jag pratade i telefon, sen på morronen när jag skulle ta bilen var den inte alls så varm som den brukar. ?
Det skall inte finnas någon koppling mellan inställningarna på panelen och värmarens funktion.
Värmren triggar fläktsystemet att köra lite lagom fläkt, luft på rutan och full värmekran för att uppvärmning skall ske så snabbt som möjligt.
av Daniel73
Jo, bilen värms till tempen intställd i klimatanläggningen.
av S80-04
På min Xc60 D4 startar värmaren vid 0-grader redan åtminstone 40 minuter före programmerad tid. Noterade häromdagen.. Borde den inte starta enligt utetemperatur dvs senare om det är varmt. Misstänker att den går alltid 50 minuter. Dessutom visar inte VOC att värmaren går. Om man gör misstaget att starta värmaren manuellt via VOC och värmaren startat enligt programmering stannar den. En morgon visade VOC att värmaren är igång men den var faktist avstängd. Gumman hade startat den manuellt med sin mobil :(
av svedan
Om du är osäker om den gått 30-40 min innan inställd avgång, kolla motortemperaturen på instrumetpanelen. Är den uppe över bottenstrecket så får du ju värme direkt och allt är kanske ok.
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Ja, vissa av dem har det.

Jag har en V60 2023 och har samma beteende. Å[…]

Bränslytryckgivare

Ska kolla efter jobbet vad felkoden är.

Hittade problemet de va Tändmodulen som sp&ou[…]