Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rob88
Beställde detta direkt från en fabrik i Kina. Dom skickade det med DHL idag så hör av mig när jag har monterat. :) Har ingång för både front och backkamera.

Bild
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Spännande att se resultatet! :)

Jag har ingen framkamera, men för rätt pris är det ju intressant. Volvo skulle ha ca 8000-10.000 för att montera den fram..

Vad kostade ditt kit från Kina?
Användarvisningsbild
av rob88
10.000!? Bor du i Göteborgsområdet och köper delarna kan jag hjälpa dig montera original. Jobbat med eftermonteringar av back/frontkameror på Volvobilar i fem år. Tar ett par timmar.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
rob88 skrev:10.000!? Bor du i Göteborgsområdet och köper delarna kan jag hjälpa dig montera original. Jobbat med eftermonteringar av back/frontkameror på Volvobilar i fem år. Tar ett par timmar.
Sedär! Trevligt! :)

Bor i Helsingborg, men är i Göteborg då och då hos släkten.. :)

Ska kolla med Bildeve vad delarna ligger på i pris.. Hade varit trevligt med en kamera fram. :)

Hur startas främre kameran? Är det med en knapp i ramen runt klimatreglagen eller startas den automatiskt på något sätt?

Krävs mjukvara också antar jag?
rob88 skrev:10.000!? Bor du i Göteborgsområdet och köper delarna kan jag hjälpa dig montera original. Jobbat med eftermonteringar av back/frontkameror på Volvobilar i fem år. Tar ett par timmar.
Jag bor i gbg, är grymt intresserad av att sätta in en backkamera gärna front med :)
Vart beställde du den? Har ganska bra koll på Volvo man tar gärna hjälp av dig om du kan tänka dig.

Kör en Volvo V60 D4 2015 bra utrustad

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av rob88
Fått grejerna nu men får det inte att funka. Kinaskit kanske hehe. :D Allting fungerar så långt att när ja lägger i backen så får ja upp parkeringslinjerna men så fort kameran kopplas in så blir hela displayen svart. Skitskumt. Får maila hon i Kina o se vad dom säger. :P

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Strömsätter du den med ett 9V batteri?
Inte så att enheten behöver 12V för att kunna visa bild + linjer
och att du bara får viss funktionalitet med 9V´?
"Bara spånar vilt"

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]

Jo, men valmöjligheten finns. Om det är […]

Felkod B5

Försökte gå in på l&aum[…]