Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
andersuw skrev:Har aldrig hört talas om någon Volvo som har laminerat glas i sidorutorna på någon dörr som standard. Har heller aldrig hört talas om någon Volvo med laminerade rutor som extrautrustning som inte har sådana rutor på såväl främre som bakre sidodörrar. Däremot kan det variera när det gäller hur det ser ut längre bak. Min V70 -02 har bara laminerat i sidodörrarna utöver vindrutan som ju alltid är laminerad. Min V70 -15 har däremot laminerat på alla rutor, även sidorutorna till lastutrymmet och rutan i bakluckan. På nya XC90 vet jag att main inte får laminerat på rutan i bakluckan med "akustikrutor" men kanske på samtliga övriga. På XC60 sägs uttryckligen i Bygg din Volvo att man med akustikrutor får laminerat på sidodörrarna och bakre lastutrymmet. Men om det är laminerat även i bakluckan vågar jag inte svära på.

Exakt. Både V70 II och XC60 har det på samtliga rutor. Det är ju just därför det är sådant liv i luckan bland ägare till 90-serien, att man fimpat det i bakrutan.
av KrilleW
I specifikationen för min beställda XC60 så står det följande:

"Sidodörrar o.bakre lastutr.med lam.glas o WRG"

Med det så skulle man väl kunna uttrycka det som case closed.
av linnnet
Låter bra det! Det är just i min spec från ÅF det står Akustikrutor 5st. Börjar nästa misstänka att de blandat ihop det med Mörktonade Rutor 5st (för på ÅF specen står just bara Mörktonade rutor).
av KrilleW
Logga in på Min Volvo så kommer det stå samma sak för dig som hos mig
av troubleshooter
KrilleW skrev:Logga in på Min Volvo så kommer det stå samma sak för dig som hos mig
Lite intressant då det står "Sidodörrar o.bakre lastutr.med lam.glas o WRG" även på min V90 CC, och de som fått sina
V90 säger att de inte har laminerad bakruta, undrar vilka rutor jag får laminerade =)
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]