Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu vet jag inte om det är en automat eller manuell bil du tittar på, men kombinationen automat och adaptivfarthållare är bra. Det funkar överallt på motorväg, landsväg, 2+1 väg och genom Stockholm vid halv femtiden en fredag är det helt underbart.
Mwi skrev:Nu vet jag inte om det är en automat eller manuell bil du tittar på, men kombinationen automat och adaptivfarthållare är bra. Det funkar överallt på motorväg, landsväg, 2+1 väg och genom Stockholm vid halv femtiden en fredag är det helt underbart.
Det är automat vi är ute efter.
Nu kör vi relativt lite och ingen av oss pendlar. Så på det viset kommer det nog inte användas, men som sagt finns det inte kanske man ångrar sig :(
Keyless brukar jag inte sakna så mycket (har ej det) trots att jag ofta kör bilar med det. Aktiv farthållare och aktivt helljus (2) däremot, det klarar jag mej snart inte utan. Wirevägar och norska landsvägarna är intill olidliga utan det. Även köassistansen använder jag en hel del.
Men allt beror förstås på hur man kör. För vissa passar det inte alls. Jag själv kör långa sträckor på vägar med få omkörningsmöjligheter och i köer, så jag borde väl också vara målgruppen kanske.
Haft en bil med Driver Support sen i maj-16, och jag kommer aldrig köpa en bil utan det igen. Den adaptiva farthållaren funkar klockrent, likaså dom Aktiva helljusen. Sen är skyltavläsningen också bra, precis som som Queue assisten. Filhållnings-hjälpen är också väldigt bra.
VOC är absolut inget måste, keyless är absolut inget måste, adaptiv farthållare är inget måste. Keyless och VOC har rätt låg prioritet, adaptiv farthållare däremot är nice. Av de tre väljer jag adaptiv farthållare.

Min priolista är i fallande ordning taklucka, xenon, bra ljud, elstol, läder, bränslevärmare, avbländbar backspegel. Resten är antingen standard eller lite överflödigt.
Min förra V60 hade taklucka, keyless, navigation, progressiv servo och Premium sound. Av det så saknar jag mest Premium sound.
Takluckan funkar inte att ha öppen mer än i stan, annars brusar det mest, måste bero på att "anfallsvinkeln" på V60 blir helt fel, däremot så funkar det bra med att ha öppet i bakkant. Visst, hade en bil haft taklucka så hade jag köpt den, om det andra kändes rätt (Driver Support), men det är inget måste.
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]