Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Brukar lägga på höst och vår. Senast Meguiars vax. Gången innan Meguiars försegling eller behandling eller vad det hette. Tog tyvärr slut och upptäcktes inte förrens jag stod där och skulle vaxa. Hoppas det vanliga vaxet sitter lika bra..
Köpte min hos BBV, har aldrig sett Ultima i handeln.

Waxdog och Bollnäs bilvård ( BBV) brukar ha det .

Men jag tycker då inte det är några 6mån livslängd, max en månad beroende på hur ofta du tvättar, dok så går det snabbt att lägga på så hållbarheten är inte hela världen och en flaska räcker i evigheter.

Själv har jag dok blivit ännu latare och kör nu med ett nytt medel från Smartab som ersätter Auqapol, tvätta bilen, spraya ut medlet och skölj av, grym glans och avrinning. Fins dok bara att köpa på 25liter dunk.
Senast redigerad av 2 Derank, redigerad totalt 0 gång.
Ja det är helt klart billigare än lackförsegling som kostar 3000-5000 kr som man sedan måste underhålla och det kostar ca:1500kr år.
Så lite arbete själv till en kostnad 200-300 kr år med Ultima Paint Guard Plus ser jag som bra alternativ när man privatleasar sin bil på 36 mån
och även för dom som har köpt sin bil.Jag har i dag en Hyundai Santa Fe 2011 som är ditec behandlad av föregående ägare men jag
måste nog säga att det är inte värt pengarna för jag märker inte någon större skillnad än om sköter om sin bil tex tvättar och vaxar den regelbundet.
Köp annars Carpro Hyrdr02. Tvätta bilen och spola av. Spraya på Hydr02 på några paneler och spola av. Klart!
Har det nu på min V60 och det har legat på sedan början av sommaren.

Finns annars fina sprayvax som håller bra. Polishangel Rapidwaxx
http://www.streetpower-rekond.se/spray- ... spray.html

Sen bör lacken tvättas rätt för att få både vax och lackskydd att hålla optimalt.
Hydro02 ser intressant ut! Det måste jag nog testa!

Men kan aldrig tänka mig att det blir lika bra som Ultima PGP. Jag ska definitivt lägga ett par lager Ultima innan vintern! :D Ska kolla skicket på lacken på bilarna. Är den okej så blir det Ultima och är det mycket repor blir det en omgång Menzerna Power Protect Ultra. Enstegsprodukt som ska likna effekten av Power Lock.
XC90_Executive skrev:Lägg på ett lager Ultima Paint Guard Plus när den står färdig i leveranshallen så är den skyddad för ca 6 månader.
Ultima funkar bra, kört med det ett par år, ett lager varannan månad är lagom intervall, men jag upplever att det har effekt även efter en vinter, smutsen på underdelen av dörrarna sitter inte alls lika hårt som den brukade innan jag började med Ultima, förut var det nödvändigt med lite lackrengörning eller avfettning för att få riktigt rent på de partierna vid den första vårtvätten,

Bollnäs Bilvård har det;
http://www.bollnasbilvard.se/1-stegs-sk ... 4-100.html
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]