Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AdrianH
Perra83

Nej det vet jag inte, men ang generatorn så har dem t.o.m. Haft ett par kunder som har bytt till den större generatorn, nu vet jag inte om det var ett garanti ärende eller inte, men ett sånt byte skulle tydligen gå på runt 8000kr nämnde mekanikern,

Och ja jag har pratat med två st mekaniker och det ska finnas två olika generatorer, just därför jag skapade denna tråd.
Så vad då?
Strömmen räcker inte till att värma just ratten?
Den räcker att värma alla säten?
Den räcker till elbakrutan - speglar?
Den räcker att ha alla lampor på?
Radion, fläkten
Men just ratten - nä - då räcker det inte

Magiskt
av AdrianH
Magiskt? Haha det är nog allt utan magiskt. Innan jag köpte bilen så testkörde jag ett par demobilar, blev snabbt förälskad i xc60in och alla dess tillbehör som tex en riktigt varm ratt.

Och nu när jag får bilen så har jag ljummen rattvärme. Du har rätt det är inte hela världen, men varför ska jag bli drabbad, visst nu vet jag inte till 100% det kanske är fel på ratten, det får vi se.

Men väldigt störande
AdrianH skrev:Magiskt? Haha det är nog allt utan magiskt. Innan jag köpte bilen så testkörde jag ett par demobilar, blev snabbt förälskad i xc60in och alla dess tillbehör som tex en riktigt varm ratt.

Och nu när jag får bilen så har jag ljummen rattvärme. Du har rätt det är inte hela världen, men varför ska jag bli drabbad, visst nu vet jag inte till 100% det kanske är fel på ratten, det får vi se.

Men väldigt störande
Menar inte så, utan den väldigt märkliga förklaringen du får av din verkstad, stå på dig
Klart att ratten ska vara varm, det är verkligen skönt med varm ratt
Användarvisningsbild
av Derank
Nu är ju inte ratten på något sätt jättevarm el så, den är behagligt ljummen skulle jag vilja säga, hur din käns och upplevs vet ju förstås bara du men den ska ju inte på några sätt kännas som tex rumpvärmen som ju är riktig het på en kall bil.

Sedan beror det inte på generatorn iaf, det är en vals.

Edit: såg nu att du hade jämfört med några demobilar och att din kändes betydligt kallare.
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag kan förstå att generatorn väljs efter vad bilen har för utrustning. Utrustningen som ändå är vald ska funger till 100%. Eller går även elhissarna långsamt och helljusen är på 30W styck. Knappast!
Verkstäderna kan väl vara på tårna och inte bara säga att man får höra av sig om felet kommer tillbaka eller som nu skylla på något helt taget ur luften.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag kan uppleva att min ratt är olika mycket uppvärmd beroende på hur varmt det är i bilen (och temp ute?) Har jag kört dieselvärmaren och har supervarmt i bilen är ratten mer ljummen, har jag istället startat med kall bil tycker jag ratten blir riktigt varm.

/Kalle
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en d[…]

Tråkigt med rosten, det är tyvärr […]

Generator laddar ej batteriet

IMG_9881.jpeg Köpte en lödkolv och l&o[…]