Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
blundahl skrev:Japp nu la till PDC fram och Bak :D
Gött!! Du kan sänka ljudet individuellt mellan fram och bak. Ja har lite högre ljud från sensorerna bak. Glömmer ofta att titta på skärmen vad kameran har att visa :oops:
av KrilleW
Nollställa är troligtvis inget du gör själv. Yttrar sig problemet i alla väderlekar, eller är det bara när dom blir blöta?
av Schmoyoho
Hur många saker i en modern bil är egentligen måsten? Parkeringshjälp fram var inte något jag någonsin ansett mig behöva förrän jag hade det, nu känns det snålt att köra nyare bilar som inte har det. Bra val att lägga till det :-)-)
Användarvisningsbild
av Perra83
karlp skrev:På min XC60 hänger sig ibland parkeringshjälpen, det tutar o blinkar utan anledning.
Hur gör jag för att stoppa på detta. / Kalle
Du bör kunna se vilken sensor det är som larmar. Kolla den och byt ut om det behövs. Larmar alla är kanske kablaget skadat.
Trodde en av mina hade blivit skadad av en sten men det var bara tunn is som jag smälte med fingret och vips så slutade det pipa.
av karlp
KrilleW skrev:Nollställa är troligtvis inget du gör själv. Yttrar sig problemet i alla väderlekar, eller är det bara när dom blir blöta?
Möjligt att det är värre vid blöta. Får höra emellanåt att koppla ur batteriet en stund nollställer ? / Kalle
av karlp
Kan vara så att det inträffar oftare vid blött väder ! Man hör ju ibland om olika nollställningar sker genom att koppla ur batteriet en stund, skulle det hjälpa här ?
Användarvisningsbild
av spaceuser
För egen del valde jag varnare både fram och bak samt kamera till min XC60 MY16. Ångrar inte det beslutet ett dugg. Har bilen i ett trångt garage med plats för nio bilar samt betongstolpar som ständigt är i vägen. Även om jag kört bil i 44 år och vet var bilen börjar/slutar, vill jag kunna nytta de sista centimetrarna.
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]