Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:Kameran är rätt bra på parkeringar där det är trångt och att kunna se så man står på rätt sidan linjen i p-rutor mm.
Märkligt, folk har ju aldrig parkerat så dåligt som nu för tiden, trots alla hjälpmedel... Näe, parkera skall man nog kunna göra utan kamera känner jag.
Dom tre paketen plus stänkskydd, glasögonhållare, eluppvärmda spolarmunstycken.
Sportstolar hade jag tänkt ta från början, men har sett ett par begagnade bilar med sportstolar och dom var risiga på sidan efter bara några tusen mil. Tror jag såg en bild på detta forum oxå. Så tänk dig för innan du gör detta val.

Detsamma med ljus inredning, såg en xc60 med beige inredning och förarstolen var missfärgad av blåjeans.

Sportfjädring är även det nåt att tänka till två gånger innan man väljer, ej att rekomendera om man kör mycket på dåliga vägar eller med stora fälgar.
Göte skrev:Dom tre paketen plus stänkskydd, glasögonhållare, eluppvärmda spolarmunstycken.
Sportstolar hade jag tänkt ta från början, men har sett ett par begagnade bilar med sportstolar och dom var risiga på sidan efter bara några tusen mil. Tror jag såg en bild på detta forum oxå. Så tänk dig för innan du gör detta val.

Detsamma med ljus inredning, såg en xc60 med beige inredning och förarstolen var missfärgad av blåjeans.

Sportfjädring är även det nåt att tänka till två gånger innan man väljer, ej att rekomendera om man kör mycket på dåliga vägar eller med stora fälgar.

Apropå klädseln så handlar det nog mer om kroppsform och hur duktig man är på att sköta om klädseln. Jag har sett en hel del standardstolar som ser förjävluga ut med. Och beige håller sig oerhört snyggt om man rengör dom mellanåt.
Jag var på upplandsmotor idag och provsatt comfortstol vs sportstol och jag trycker comfortstolen var skönare +att man kan fälla den framåt.
Hoppar tenikpaket för jag har backkamera på min Hyundai santa fe 2011 exlusive och den suger när solen ligger på plus när det är blöt på vägarna
så blir linsen skitig så mar ser ingenting.Har navi i hydan men använder mobilen ändå.Sen har jag förstått att vissa med taklucka har fått problem
med läkage vid automat tvätt.
Så min spec får nu vara som den är :shock:
Som sagt, väldigt individuellt....
Tänkte ta sportstolar, MEN bruna kontrastsömmar!?! BRUNA!?! Säkert snyggt på en brun bil, men icke nåt för mig! ?:-/
Alla tre paket var enkelt val eftersom krav för mig var: backkamera, panorama, VOC, värmare, värme baksäte, mörka rutor, elbaklucka... Så lite annat fick man på köpet.
Sen progressiv servo (för tung annars tyckte jag), delbart drag, mörkt tak(om man tar panorama), borttag emblem, elfällbara nackstöd(stör mig med en "tom" knapp annars :lol: )
Och sen Summum som grund då... mycket för liten peng.
Sen valde jag bort bagagemattan som alla säljare lägger in i offerten... använder ju bärkassehållaren, så bara ivägen!

Har säkert glömt nåt! Ja, såklart 18" vinterdäck (nån hundring dyrare, men 17" som ingick (segin) tilltalar inte mig alls.
Orange var de 2016. Jag har de verkligen bytt till bruna sömmar?

Och ta något annat än de Seigin som man får på köpet för de är verkligen fula som stryk., det missade jag, kör på 18" Black Leda på sommar och skulle tagit det på vinter ochså men glömde bort det totalt.
KrilleW skrev:Driver support är standard, så det behöver man inte fundera över.

Premium sound är i min mening helt värdelöst och jag skulle inte betala en krona extra för det.
Själv köper jag ingen utan det, så det är nog lite individuellt :) det är inte det att standard är skitdåligt, men på full volym i HP är det som halv i PS, och det är knappt så det räcker i PS imo.
PS är ju endast 8k upp från HP och även om PS inet är bra så är ju HP mer el mindre oanvändbart idag, det poppa rju noll och ingenting, och PS + sumwoffer är 12k upp från HP och man har ju inget annat alternativ. HP el PS el lämna in bilen och lägga en sisådär 25k på ett ftermarknadssysten.

Och 12k är ju peanuts när du köper en bil för 400k, sedan kan det såklart kännas bättre ju mindre pengar man lagt på sin bil, själv så var jag uppe i 356 fö r en ren summum ink vinterdäck, la sedan på lullull för 50k och det gorde ungefär en 600sek upp i månaden på finansieringen, en piss i nilen i det stora hela, men det är hur jag ser på det.

Det fins de som räknar på allt, och då menar jag allt, de funderar innan de köpt bilen hur mycket de kommer att få om 5år när de ska sälja den........jag tar en dag i sänder...
Stänkskydd och glasögonhållare håller jag med om ovan! Det är rätt billigt sett till andra tillval så gör inte mkt för slutpriset att lägga till. :)
VOC är också nått jag inte skulle vilja vara utan.. Kommer inte kolla på begagnade bilar utan VOC nästa gång vi ska byta ut privata bilen!
Jag valde premium sound och sub av två anledningar. Nr 1: alla bilmärken har överdrivet dåligt ljud i standard stereon, för en tusing extra kan alla tillverkare mångdubbla ljudkvaliteten.

Nr2: med premium sound så är alla högtalare och sub aktiverade i mjukvaran, det ger bättre möjlighet till vidare uppgraderingar från andra leverantörer inframtiden.

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]