Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Nej den har två lägen. Drar olika mkt både ström och diesel på de olika lägena.

Momentum här på forumet har bl.a skrivit så här:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 23#p729623

Webasto skriver också själv om det i sin faq, kolla frågan om värmaren automatiskt slår av:
eftermonterade-parkeringsvaermare/service/faq/
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
Så kan man göra, fast det blir inte varmare för det, den drar mer, både diesel och batteri.
Tänk på att du bör köra lika länge som värmaren går för att ladda upp batteriet. (Eller underhållsladda ofta när du är parkerad.)
av Primus
Min fundering är om det är fel på din värmare. I alla bilar jag har haft med värmare är det väldigt varmt om man använder timern och sätter sig i bilen när det är dags eller några minuter före. Sedan är det som någon skrev en snabb avkylning om man kommer några minuter sent.
Min bensinvärmare (S60-06) är det inte fel på utan det är mjukvaran som begränsar kupéfläkten att gå så mycke dom den behöver för att få riktigt varm kupé, motorn blir varm

Har en kompis som har en V70-10 diesel som inte heller får särskilt varm kupé
Användarvisningsbild
av Derank
värmaren fungerar, jag är inne på Joels linje, värmaren går på halv effekt vid mildare väder, så gör även värmaren på <<craftern på jobbet.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ställ upp värmen på max innan du stänger av bilen. Starta värmare typ 30min innan du ska åka. När det är ca 10min kvar fjärrstartar du motorn. Är det inte varmt i bilen då är det något fel!

Gjorde så hela förra vecka efter nattskiftet (temp på 21º). Fjärrstartar motor när ja går in i duschen då går motor när ja kommer ut. Genomvarm bil, stol och ratt :wink:
Användarvisningsbild
av Derank
Jo, att starta bilen och låta den gå 10 min funkar ju såklart.

Det gör jag vintertid när det är riktigt kallt.
av BennyL
Nä, värmaren går alltid på full effekt till kylvätskan har uppnått en viss temperatur, sedan underhålls detta med halv fart eller så går den i vila om värmaren inte behövs, eller full fart om halvfart inte räcker.
Vill påstå att det inte heller gör någon skillnad om man ställer tempreglagen på 16 eller 26, det styrs helt via can-bus på Volvo, vad som skall hända när värmaren är på.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Alltså det jag undrar är, vad är igentligen en ok temp enligt mätaren för att motorn inte ska ta stryk när den är för kall? Så här visar min efter ca 15 min körning med parkeringsvärmaren i 5 grader varmt.Bild
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]