Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
TommyP86 skrev:Och det funkar bra med iphone 7 också Bild inte några bekymmer
Är väl tur att du har bluetooth i bilen Bild Bild Bild

Skickat från min OnePlus 3
Användarvisningsbild
av TommyP86
svergie2 skrev:
TommyP86 skrev:Och det funkar bra med iphone 7 också Bild inte några bekymmer
Är väl tur att du har bluetooth i bilen Bild Bild Bild

Skickat från min OnePlus 3
Har inte använt 3,5mm sedan 2012 så det är inget man tänker på direkt Bild och har man nån lastgammal grej som kräver 3,5mm finns det a2dp mottagare från 30kr och uppåt Bild
av knappen11
S60 Premiumsound, för mycket bas i musik över blåtand med iOS10. EQ avstängd helt.

Sen skulle det vara kul om det fanns separat ljudvolym för blåtand, utöver volym och ringsignal. Men man kan inte få allt. :cry:
Användarvisningsbild
av TommyP86
Överlag är ljudet sämre via bt än ipodkontakt/usb. Dessutom kör många med 160 istället för 320 i spotify, det gör en hel del det också.
av Almanackan
Hade igår bilen på service och en ny mjukvara för motor och automat laddades in, följden blev att jag inte kan ansluta min Iphone med iOS10 genom blåtand.
Innan service fungerade det dock, så felet kan ju beror på antingen iOS10 eller Volvos senaste mjukvara....
Felet yttrar sig så här:
Telefonen ansluter till bilen (eller tvärtom kanske).
Då tystnar allt ljud och på "bildsiplayen" så står det pågående samtal, med mitt eget mobilnummer som uppringt... det går inte att få bort på annat sätt än att stänga av blåtanden, ansluter jag igen så blir det samma sak igen.
På telefonen märks inget, så något samtal existerar inte...
Har även provat med att ta bort telefonen och söka efter den på nytt.
Jag har dock inte provat att ansluta någon annan telefon ännu, ska prova en med iOS9 i ikväll.
Bil S60D4 MY-15,
Telefon Iphone 6s iOS10.0.1
Användarvisningsbild
av hakank
Tack för denna rapport! Följer med intresse om det funkar bättre med iOS9
av Almanackan
Hade igår bilen på service och en ny mjukvara för motor och automat laddades in, följden blev att jag inte kan ansluta min Iphone med iOS10 genom blåtand.
Innan service fungerade det dock, så felet kan ju beror på antingen iOS10 eller Volvos senaste mjukvara....
Felet yttrar sig så här:
Telefonen ansluter till bilen (eller tvärtom kanske).
Då tystnar allt ljud och på "bildsiplayen" så står det pågående samtal, med mitt eget mobilnummer som uppringt... det går inte att få bort på annat sätt än att stänga av blåtanden, ansluter jag igen så blir det samma sak igen.
På telefonen märks inget, så något samtal existerar inte...
Har även provat med att ta bort telefonen och söka efter den på nytt.
Jag har dock inte provat att ansluta någon annan telefon ännu, ska prova en med iOS9 i ikväll.
Bil S60D4 MY-15,
Telefon Iphone 6s iOS10.0.1
Har nu testat med en iPhone5s iOS9: Då fungerar det.
Så min telefon & bil är tyvärr inte kompisar :(
Användarvisningsbild
av hakank
Du har ingen annan iOS10 telefon att testa med? För att utesluta det mesta..
av Almanackan
hakank skrev:Du har ingen annan iOS10 telefon att testa med? För att utesluta det mesta..
Jo det har jag ju, tänkte inte på det...
Får testa med dotterns ikväll.

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]