Verdi skrev:vadfinns skrev:Vad tror ni "folk" kommer föredra om säg tre år. En ganska välutrustad xc60 Classic. Med alla paketen, awd, D4 eller D5 eller en
snikutrustad V90 typ D3 manuell med Kinetic?
Tror det är omöjligt att sia om det. Tycker du ställer dig fel fråga. Köper du bil åt dig själv eller åt näste ägare? Det kommer bli dyrt i vilket fall. Bättre att betala åt sig själv för det man vill ha.
Men i alla fall: Hypen runt V90 är väl som störst nu. Om 3 år är de vanliga i trafiken och har nog tappat lite "vill ha"-faktor. Å andra sidan är XC60 rejält daterad då. Men jag tror SUV-trenden kommer hålla i sig och göra att andrahandsvärdet blir ungefär lika som en V90.
Jag håller med, köp det du själv vill ha. Båda alternativen är bra, säkra och praktiska bilar. Båda är definitivt säljbara om tre år. Men återigen, köper du det du verkligen vill ha kanske du inte vill sälja om tre år, och dyrt blir det hur du än gör.
Pratar man lite mer om V90 så tycker jag den har två saker som sticker ut; det första är säkerhetssystemen och det andra är den lyxiga interiören. Dock så krävs det Inscription med nappaläder och Bowers & Wilkins högtalare för att få just den där lyxiga interiören, därför kommer en basutrustad V90 aldrig locka mig, varken som ny eller begagnad.
En välutrustad XC60 tycker jag är mer bil. Jag måste säga att XC60 känns fortfarande modern i designen, trots att den kom redan 2008. De som talar emot den lite är väl motorn i D4 och D5, men den blir hjälpt av en Polestaroptimering.