Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Verdi
#1109166
Klart att det kommer finnas folk som vill ha en "gammal" XC60 även i framtiden men hur det än är så tappar en modell lite i appeal när det kommer en nyare. Det är ju därför Volvo har de här Classic-kampanjerna. Att köpa till fullt pris nu vore dumt men med kampanjen så kommer man ner bra och gör nog en hyfsad affär. Så tänkte iaf jag för ett år sen när jag köpte en XC70 Classic.
av vadfinns
#1109934
Vad tror ni "folk" kommer föredra om säg tre år. En ganska välutrustad xc60 Classic. Med alla paketen, awd, D4 eller D5 eller en
snikutrustad V90 typ D3 manuell med Kinetic?
Användarvisningsbild
av V9097
#1109938
vadfinns skrev:Vad tror ni "folk" kommer föredra om säg tre år. En ganska välutrustad xc60 Classic. Med alla paketen, awd, D4 eller D5 eller en
snikutrustad V90 typ D3 manuell med Kinetic?
En välutrustad kommer vara mer lättsåld om tre år. Jag tror en bil utan tex adaptiv farthållare, VOC och keyless kommer kännas lite omodern om ett antal år. Och det finns definitivt många begagnatköpare som inte kan tänka sig en XC60 utan AWD.

På tre år kommer du dock få en större värdeminskning i kronor på en mer välutrustad bil, men den kommer lättare hitta en ny köpare.
av Verdi
#1109940
vadfinns skrev:Vad tror ni "folk" kommer föredra om säg tre år. En ganska välutrustad xc60 Classic. Med alla paketen, awd, D4 eller D5 eller en
snikutrustad V90 typ D3 manuell med Kinetic?
Tror det är omöjligt att sia om det. Tycker du ställer dig fel fråga. Köper du bil åt dig själv eller åt näste ägare? Det kommer bli dyrt i vilket fall. Bättre att betala åt sig själv för det man vill ha.

Men i alla fall: Hypen runt V90 är väl som störst nu. Om 3 år är de vanliga i trafiken och har nog tappat lite "vill ha"-faktor. Å andra sidan är XC60 rejält daterad då. Men jag tror SUV-trenden kommer hålla i sig och göra att andrahandsvärdet blir ungefär lika som en V90.
av vadfinns
#1109943
Verdi skrev:
vadfinns skrev:Vad tror ni "folk" kommer föredra om säg tre år. En ganska välutrustad xc60 Classic. Med alla paketen, awd, D4 eller D5 eller en
snikutrustad V90 typ D3 manuell med Kinetic?
Tror det är omöjligt att sia om det. Tycker du ställer dig fel fråga. Köper du bil åt dig själv eller åt näste ägare? Det kommer bli dyrt i vilket fall. Bättre att betala åt sig själv för det man vill ha.

Men i alla fall: Hypen runt V90 är väl som störst nu. Om 3 år är de vanliga i trafiken och har nog tappat lite "vill ha"-faktor. Å andra sidan är XC60 rejält daterad då. Men jag tror SUV-trenden kommer hålla i sig och göra att andrahandsvärdet blir ungefär lika som en V90.
Jag gör nog mina köp dels åt mig själv men även med en tanke på hur det kommer stå sig i framtiden. Jag tror dock lite som du att Suv-trenden kommer vara så pass stark att värdet hålls uppe pga det. Personligen skulle jag ha svårt att köpa en "fin" bil men lite eller ingen utrustning.
Användarvisningsbild
av Vojje
#1109945
stora suvar som drivs av diesel kan mycket väl vara det minst moderna man kan sitta i om tio år
eftersom de inte finns till nyförsäljning
av Verdi
#1109946
vadfinns skrev:
Verdi skrev:
vadfinns skrev:Vad tror ni "folk" kommer föredra om säg tre år. En ganska välutrustad xc60 Classic. Med alla paketen, awd, D4 eller D5 eller en
snikutrustad V90 typ D3 manuell med Kinetic?
Tror det är omöjligt att sia om det. Tycker du ställer dig fel fråga. Köper du bil åt dig själv eller åt näste ägare? Det kommer bli dyrt i vilket fall. Bättre att betala åt sig själv för det man vill ha.

Men i alla fall: Hypen runt V90 är väl som störst nu. Om 3 år är de vanliga i trafiken och har nog tappat lite "vill ha"-faktor. Å andra sidan är XC60 rejält daterad då. Men jag tror SUV-trenden kommer hålla i sig och göra att andrahandsvärdet blir ungefär lika som en V90.
Jag gör nog mina köp dels åt mig själv men även med en tanke på hur det kommer stå sig i framtiden. Jag tror dock lite som du att Suv-trenden kommer vara så pass stark att värdet hålls uppe pga det. Personligen skulle jag ha svårt att köpa en "fin" bil men lite eller ingen utrustning.
Jo så är det ju. Man vill inte göra nåt onödigt dumt köp heller. Men din egen magkänsla är nog riktig. Lita på den.
Användarvisningsbild
av V9097
#1109951
Verdi skrev:
vadfinns skrev:Vad tror ni "folk" kommer föredra om säg tre år. En ganska välutrustad xc60 Classic. Med alla paketen, awd, D4 eller D5 eller en
snikutrustad V90 typ D3 manuell med Kinetic?
Tror det är omöjligt att sia om det. Tycker du ställer dig fel fråga. Köper du bil åt dig själv eller åt näste ägare? Det kommer bli dyrt i vilket fall. Bättre att betala åt sig själv för det man vill ha.

Men i alla fall: Hypen runt V90 är väl som störst nu. Om 3 år är de vanliga i trafiken och har nog tappat lite "vill ha"-faktor. Å andra sidan är XC60 rejält daterad då. Men jag tror SUV-trenden kommer hålla i sig och göra att andrahandsvärdet blir ungefär lika som en V90.
Jag håller med, köp det du själv vill ha. Båda alternativen är bra, säkra och praktiska bilar. Båda är definitivt säljbara om tre år. Men återigen, köper du det du verkligen vill ha kanske du inte vill sälja om tre år, och dyrt blir det hur du än gör.

Pratar man lite mer om V90 så tycker jag den har två saker som sticker ut; det första är säkerhetssystemen och det andra är den lyxiga interiören. Dock så krävs det Inscription med nappaläder och Bowers & Wilkins högtalare för att få just den där lyxiga interiören, därför kommer en basutrustad V90 aldrig locka mig, varken som ny eller begagnad.

En välutrustad XC60 tycker jag är mer bil. Jag måste säga att XC60 känns fortfarande modern i designen, trots att den kom redan 2008. De som talar emot den lite är väl motorn i D4 och D5, men den blir hjälpt av en Polestaroptimering.
av vadfinns
#1109965
V9097 skrev:
Verdi skrev:
vadfinns skrev:Vad tror ni "folk" kommer föredra om säg tre år. En ganska välutrustad xc60 Classic. Med alla paketen, awd, D4 eller D5 eller en
snikutrustad V90 typ D3 manuell med Kinetic?
Tror det är omöjligt att sia om det. Tycker du ställer dig fel fråga. Köper du bil åt dig själv eller åt näste ägare? Det kommer bli dyrt i vilket fall. Bättre att betala åt sig själv för det man vill ha.

Men i alla fall: Hypen runt V90 är väl som störst nu. Om 3 år är de vanliga i trafiken och har nog tappat lite "vill ha"-faktor. Å andra sidan är XC60 rejält daterad då. Men jag tror SUV-trenden kommer hålla i sig och göra att andrahandsvärdet blir ungefär lika som en V90.
Jag håller med, köp det du själv vill ha. Båda alternativen är bra, säkra och praktiska bilar. Båda är definitivt säljbara om tre år. Men återigen, köper du det du verkligen vill ha kanske du inte vill sälja om tre år, och dyrt blir det hur du än gör.

Pratar man lite mer om V90 så tycker jag den har två saker som sticker ut; det första är säkerhetssystemen och det andra är den lyxiga interiören. Dock så krävs det Inscription med nappaläder och Bowers & Wilkins högtalare för att få just den där lyxiga interiören, därför kommer en basutrustad V90 aldrig locka mig, varken som ny eller begagnad.

En välutrustad XC60 tycker jag är mer bil. Jag måste säga att XC60 känns fortfarande modern i designen, trots att den kom redan 2008. De som talar emot den lite är väl motorn i D4 och D5, men den blir hjälpt av en Polestaroptimering.

Min personliga åsikt är också att en välutrustad Xc60 är betydligt mer attraktiv än en basutrustad V90. De som köper xc60 med de rabatter som ges kommer troligen inte landa allt för hårt vid ev försäljning om några år.
av trumskolan
#1110237
Jag var och provkörde en precis med 18 hjul och laminerat.
Upplevde den som tystare än den jag hade som var my2010.
Är det mitt köpbegär som lurade mig?
Tyckte även fjädringskomforten var lite mjukare..
Någon som har koll?

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]