Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Verkar ju vara det lilla batteriet som spökar. Du fick igång det genom att "starta om det" men sen verkar det tappat det igen. En servicetekniker kan läsa ut hur batteriet mår via datorn.. Kanske är vettigt även om det blir en kostnad?
av mikebike
relfor skrev:Jag hade lust att sätta "Solved" igår här, men nu får jag nog säga unsolved. På väg till jobbet var det samma felmeddelande i morse. Drog ju kontakten igår och stoppade i den igen, då nollställdes det säkert något. Men i morse var det samma fel igen.
Vet ni var hjälpbatteriet sitter på en S60 D3 2012? Det sitter ju ett under huven som sagt, uppe till höger. Men det lilla, var ska det finnas? Tänkte om man kunde mäta om det ger dålig volt. Det batteriet under huven, gav 12,4 V typ, det borde väl vara okej?
Spänningen säger inte speciellt mycket om batteriets kapacitet, eller om dess förmåga att leverera ström och ta laddning.
Användarvisningsbild
av Mattiasvolvo
relfor skrev:Hörni! Tack så mycket för hjälpen! Det var inget fel på batteriet eller så (där sparade jag 2000kr!). Det var bara att dra ur denna lilla rackare (http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... a&start=15) och vänta 30 sekunder sen stoppa tillbaka den. Sen fungerade allt igen. Så tack för alla tips och länken till den där tråden!
Funkade för mig också! Två veckor utan s/s och jag misstänkte batteriet men nu går den som en dans (inne på andra veckan nu med s/s nu) :)
Men vad är orsaken? Håller givaren på att fallera kanske?
Användarvisningsbild
av joel80
Så bra att jag tog bilder och la upp det där då!

*tar ogenerat åt sig äran*
Användarvisningsbild
av Mattiasvolvo
joel80 skrev:Så bra att jag tog bilder och la upp det där då! Bild

*tar ogenerat åt sig äran*
Med all rätt! Tack alla för era bidrag! (Fortsätt gärna) :)
Användarvisningsbild
av iigloo
S/S funkade inte för mig heller. Min tekniker laddade batterierna över natten, gjorde tester dagen efter på batteriet och kalibrerade (nollställde) batteriövervakaren. Fungerat felfritt i två veckor.

Mitt system visade nästan 40% för lite än vad som fanns i batteriet. Jag hade 90% i batteriet och systemet trodde jag hade 50%.
av relfor
Sorry för väldigt sent svar. Men till sist har jag tagit tag i det och bytte stora batteriet. Nu fungerar start/stopp utan problem och inga varningar om dåligt batteri :D
Användarvisningsbild
av Mattiasvolvo
Uppdaterat: Felet återkom efter ett tag. Nu har jag bytt startbatteriet och felet är borta. Spänningsnivån blev aldrig tillräcklig på det gamla batteriet tydligen.
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]