Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive: Hur mycket nyare är en MY17 än en MY11 då? Har inte MY11 av 60-serien redan Sensus?

Av nyfikenhet, hur mycket snabbare är en polestar än t.ex en nyare 6-cyl T6 i sportläge? Tycker de dunkar in växlarna ganska bra men då jämför jag med min MY07 som har en växlingstid på sisådär 2000 ms när den slöar.
XC90_Executive skrev: Våga vägra diesel och kör!! :-)-)
Äntligen! Bästa jag hört på länge. :D
För den pengen hade jag tagit en V90 T6 AWD r-design eller inscription alla dagar i veckan.
av Mwi
XC90_Executive skrev:Jag vet inte om motorn är jättemycket snålare, men det är definitivt nya 8-stegade automatlådan jämfört med den 6-stegade.
Nja det är ju bara vid stadskörning man märker skillnad på förbrukningen, vid landsvägskörning är det ingen som helst skillnad mellan den gamla 6-stegade och den nya 8-stegade automaten. Jag vet inte om jag är ensam om min uppfattning men jag tycker inte den nya 8-stegade automat växlar något bättre än den gamla 6-stegade automaten, nu gäller den erfarenheten diesel motorer.
Användarvisningsbild
av mattes
XC90_Executive skrev:T6 VEA blev utsedd till "Engine of the year" i USA så den är definitivt bra! :D
T6 awd aut är snål, snabb och går väldigt fint! Det enda som inte är jättekul är motorljudet. Men det går att fixa med tillvalet "Polestar intake and exhaust" om man vill att det ska vara lite fränare! :wink:
Våga vägra diesel och kör!! :-)-)
Tack, många bra kommentarer.
Jag har aldrig brytt mig om hur mycket bilen drar (Då hade jag inte valt T6 AWD som jag kör i nu) jag kör inte tillräckligt mycket för att
det ska ha någon betydelse.

Det som jag tycker är trist med nuvarade S60 T6 och som får mig att fundera på byte är att man ju inte får in så mycket i brevlådan där bak.
Samtidigt så är S60 T6 en fantastisk bil att köra.
Men den är 6 år gammal så snart börjar väl felen poppa upp.....
Å vi har ju haft roligt ihop de senaste 6 åren, inklusive en resa till Alperna.

Fördelen med att köpa en XC60 Classic är just det "Classic" många bra erbjudande och rabatter just nu eftersom det är sista året.

Ahhha jobbigt att vela....
Jag har inte hört mycket negativt alls om XC60 genom åren, så det är nog ett säkert kort att köpa och som du säger, många bra rabatter och erbjudanden.
Samtidigt är ju inte XC60 T6 Classic gratis så jag tolkar det som att pengen inte är helt kritisk här, köp den, ha den tills nya XC60 kommit ut ordentligt på marknaden och byt upp dig.
Användarvisningsbild
av mattes
grillchips skrev:Jag har inte hört mycket negativt alls om XC60 genom åren, så det är nog ett säkert kort att köpa och som du säger, många bra rabatter och erbjudanden.
Samtidigt är ju inte XC60 T6 Classic gratis så jag tolkar det som att pengen inte är helt kritisk här, köp den, ha den tills nya XC60 kommit ut ordentligt på marknaden och byt upp dig.
Pengar är väl alltid en issue för alla (Utom kanske Bill Gates...) Att äga bil är inte ett billigt nöje, inte
i landet brunsås iallafall.

Skulle man räkna på sin verkliga milkostnad....

Trots det så kryllar det av bilar, speciellt här i Stockholm. I vilket fall så tänkte jag provköra en T6 :a så jag får en känsla för den.
Mwi skrev:Nja det är ju bara vid stadskörning man märker skillnad på förbrukningen, vid landsvägskörning är det ingen som helst skillnad mellan den gamla 6-stegade och den nya 8-stegade automaten. Jag vet inte om jag är ensam om min uppfattning men jag tycker inte den nya 8-stegade automat växlar något bättre än den gamla 6-stegade automaten, nu gäller den erfarenheten diesel motorer.

Men en T6 awd VEA ligger på ett väldigt lågt varvtal på motorvägen så skillnaden blir stor. Trots 130km/h går nålen inte över 2000rpm.
mattes skrev:Ahhha jobbigt att vela....
Slutvelat :roll:
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]