Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JHg
dissonans skrev:I min värld: Absolut, bara den adaptiva farthållaren är värd de pengarna.
+1
Användarvisningsbild
av MartinS
Driver support är jag gärna utan, alla är olika och uppskattar olika saker.
av Larsmeijer
Tack alla för bra synpunkter! Tydligen är det fria vinterhjul + VOC nu på XC60 där sparar man ju en slant. Det lutar dock åt att jag beställer en XC60 som personalbil, kalkylen ser riktigt trevlig ut. 16,5% rabatt på bilen och sedan ett bruttolöneavdrag som ger positiva skatteeffekter. Kalkylen är baserad på 50% restvärde efter 3 år, det känns om en bra specad XC60 kommer har ganska mkt högre värde än det (trots ny modell på ingående). Överskottet efter tre år tillfaller mig eller petas in i nästa bil. Efter tre år läggs bilen ut på auktion och bilfirmor får buda. Matchar jag då det högsta budet får jag köpa loss den vilket inte är osannolikt.

Får en skarp offert i veckan så får vi se :)
av KenZoo
Är detta bra pris?

Jag ska inte köpa men jag räknade med mina 15% som jag får på bilen, jag vart så nyfiken :) ,
Jag har inga "tillval" utan bara klickat motortyp, växellådstyp samt utrustningsnivå.

Classic Summum D4 AWD - automat

Bild
Användarvisningsbild
av Derank
Bra pris iaf, 357 kostade en ren summum d4 awd auto i januari månad, då hade jag fått 9% . Ink vinterdäck iofs
Användarvisningsbild
av Derank
Kollade bygg din volvo, 366 listar en d4 awd auto summum, 391 listade den i januari och då ingick vinterdäck så den har kanske blivit en 12k billigare. , dok så får du ju safettprylarna på köpet nu om man gillar det. Och om du väntar några till lär du ju få vinter på köper igen. Det betingar ju ett värde av en 12k till

märket idag att min v40 börjar hoppa och[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

En XC70 2000 med 2.4t motorn har ett Magneti-Mar[…]

Jag har nu kört 1100 mil sedan jag senast fyl[…]

Tvättad, wipedown, waxat med Autoglym UHD wax[…]