Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Med tanke på att man får Momentum, D4, AWD och Automat för 50tkr så är kanske inte priset på Kinetic fantastiskt egentligen?http://rejmes.se/kampanjer/volvo-xc60-c ... ch-automat
matthh skrev:Du behöver lägga till klimatpaket för 10kkr också, men ja, det kan vara värt att ta en offert på en skräddarsydd bil.
Åtminstone för egen del är klimatpaketet inget behov. Har varmgarage.
Förstår vad du menar, för jämförelsens skull är det värt att nämna. Sedan får var och en värdera betydelsen.
SverreK skrev:
Derank skrev:Pulver i motorn fixar du enkelt genom chiipning, polestar om du bryr dig om garantierna, smoab om du vill ha bra effekt.

Kör själv eget trim 240hk/500nm går som en raket.

@ Derank Låter bra... då finns det ju en bakväg om man tycker D3:an är för trött... Men drar 8-stegade automaten mycket mer än manuell? Eller är den ett ok val??

@Benny10... Ooops... var lite snabb när jag läste ditt svar. Det är HP-stereon i kinetic edition, så då är blåtanden med... Skönt... Skulle inte klara mig utan det. Hatar att koppla sladd i min nuvarande V70.

Jag är fel person att fråga om förbrukning då jag får allt att dra mer än alla andra, snittade tex 0,92 med en V40 på 14dagar :.-)

Min egen XC60 D4 auto AWD, ligger strax över litern nu på ca 900mil. Men då kör jag hårt och fort ska tilläggas och väldigt mycket småkörningar, kan bli uppemot 10 stopp på en dag.
Är classicen så jäkla bra prissat än? jag tror det kan bli ännu bättre, kollade min offert nyss:

Volvo XC60 D4 AWD Summum Business E 386 800 9.0% 34 800 352 000 netto, och då ingick vinterdäck, tillkommer 5k på automaten så 357k netto med auto.
Har man bra rabatter så kan man nog vänta lite till. Men 299900 för kinetic edition är ett bra pris. Ingen tvekan om det. Jag har kollat på XC60 i två års tid. Stora problemet är ju att det är en "kinetic".... Möjligen kan man få ett liknande pris i slutet på årsmodellen med vinterdäck osv. Men då måste man förhandla. Nu är det 299900 eller väldigt nära. Sedan får man diskutera inbytesbilens pris om man har en sådan.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]