- fre 12 aug 2016, 06:28
gooose skrev:Sorry, glömde nämna just detta. På den punkten visste de exakt vad det skulle vara. Jag tog en bild av ventilen på mina sommardäck/fälgar och sände dem, då de tyckte jag nog inte behövde det på min modell (MY16), så de visste minsann precis vad det skulle vara. Det var nog bara jag som förvirrade dem till en början. Dessutom så kopierade jag bara texten vad jag beställde i första läget från min beställning, där ordet TPMS kom med.spaceuser skrev:millgard skrev:Shit!Jag köpte enligt ett erbjudande jag sett att de haft under flera år återkommande. Det blev, 4 Wenatchi Grey fälgar, 8 x 18, med 235/60-18 MICHELIN LATITUDE-2 X-ICE NORTH-2 DUBB, och TPMS. Däcken upplevdes som relativt tysta trots dubb.
Det inte ens gått ett dygn och svaren rasar redan in. Vilket toppenforum! Räkna med fler frågor framöver :D .
Jo, det var på 17"-däck. Hur hör Segin ihop med Continental förresten - om det nu gör det (modellen heter Continental CODA235/65R17 CIC2 SEGIN)? Får inte fram något vettigt när jag googlar.
@lobbysleeper: Precis, fälgen spelar mindre roll än däcket men det är klart att kvalitet ofta lönar sig i längden även om det kostar.
@spaceheuser: Du fick alltså däck med på köpet? Vilket märke?
På gummihuset.se får jag ett par Continental 235/65-17 ICE CONTACT-2 DUBB för motsvarande däck i offerten för 8864:-. När jag söker på matchande fälgar på sajten inser jag att pengarna snabbt rinner iväg...
Fälgarna fick jag fram nu via Google.... http://www.gummihuset.se/Produkt/Tillbe ... 18564/2836
Varför köper du hjul med TPMS till din bil det behöver du INTE Din bil känner av detta på ABS givaren
Kanske en anledning till varför man skall inte skall köpa fälgar av däckhandlare som inte har koll på läget
//Gooose
Kör nu: XC60 D4 AWD Summum BE MY16 (Polestar). Förr: V40 D4 R-design MY13, V50 D5 MY07...