Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
MartinS skrev:Varning vid öppning av bakdörr går att programera bort, det har jag gjort på båda mina bilar. Sjukt irriterande annars tycker jag.
Det beror på välviljan hos din PT.
Min på UpplandsMotor ville inte/kunde inte ta bort den pga säkerhetskrav från Volvo!
av mikebike
C.W. skrev:
MartinS skrev:Varning vid öppning av bakdörr går att programera bort, det har jag gjort på båda mina bilar. Sjukt irriterande annars tycker jag.
Min på UpplandsMotor ville inte/kunde inte ta bort den pga säkerhetskrav från Volvo!
Samma här (BraBil), men med lite övertalning gick det. De t.o.m. hörde av sig och bad om ursäkt för att jag fått fel besked tidigare.
Användarvisningsbild
av MartinS
C.W. skrev:
Som sagt, det går att programmera bort, men att en del inte vet hur och skyller på något annat är en annan historia....
av Yana
Men, meddelandet kommer upp ibland, utan att några bakdörrar öppnas etc!
Jag gör så här: Öppnar förardörren, sitter ner i sätet, stänger dörren. På med säkerhetsbälte. Provat med att se till att bältet är spänt mot kroppen. Sätter i nyckeln i "låset" - har inte keyless, startar motorn. Då kommer meddelandet upp ibland. Öppnar inte några bakdörrar, gör inget annorlunda (så vitt jag kan märka) och så kommer meddelandet upp ibland, slumpmässigt? eller finns ngn logik som jag inte kommit på?

/Yana
Användarvisningsbild
av MartinS
Om någon suttit bältad bak vid senaste färden kommer det upp, för att visa att ingen är bältad där nu. Kan det vara det som spökar?
av Yana
Kanske.... Har ibland lite grejer i baksätet, som ju inte är bältade. Har oftast hundar längst bak. Ngn som vet om det har ngn betydelse?. Kan inte påminna mig att detta meddelande kom upp när vi provkört V60 hos handlare - hade ju varken hund bak eller grejer i baksätet.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Om du har hundar längst bak så har du troligen öppnat bagageluckan eller?
Informationen kommer när någon dörr förutom förardörren har öppnats och stängts eller något annat bälte än förarens har påverkats om jag inte missminner mig.
av Yana
Löst!
Var som ni skrivit, meddelandet kommer upp när någon av dörrarna (förutom förare & baklucka) öppnats och stängts efter att bilen startats senast.
Tack för hjälpen!
/Yana
av Andy72
Hej, Har precis köpt mig en XC60 -16. Satte barnen bak i bilen, startade bilen. Skulle köra i väg men fick en röd varningstriangel i displayen. Fick gå ut i snöovädret o leta vad det kunde vara för fel, ifall någon dörr eller så var öppen eller någon inte hade bälte på sig. Stannade efter halva färden igen o kontrollerade. Hittade inget utan fick fundera hela färden på 8 mil vad det kunde bero på. Men det ska tydligen vara så alltså då??? Inget som gick att trycka bort heller. Sjukt idiotisk funktion i så fall. Vore ju en sak om varningstriangeln kom upp om någon lossade på bältet. :shock:
Användarvisningsbild
av Derank
Då är det något annat galet. Du får ingen röd triangel för att någon sitter i baksätet. Ha själv en 16

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]